söndag 19 februari 2012

Medan morsan roar sig i götet...

...så har jag och farsan varit en sväng på Knalleland och roat oss. Farsan hittade ett par vantar vilket var tur då morsan tvättat sönder hans förra favoriter. Jag hittade tre jongleringsbollar som jag ska börja träna lite med. Det var perfekt för jag har ledsnat på de 30 andra bollarna.

Men resan var inte så behaglig varken för farsan eller mig. Jag vaknade upp på baksidan och det var väldigt... Vitt. Jag skrek lite och vips så kom farsan lufsandes i ett par tygskor i snön. Han tog in mig i värmen och bytte blöja, det var tur för det hade hänt en liten olycka kan man väl säga! Sen pulsade vi vidare i slasket till bilen. Han satte ett mut-rån i handen på mig när vi skulle åka. Farsan vet att jag inte gillar att åka bil. Det kan gå bra om morsan sitter och fånar sig med mig! Vi hade åkt en bit då jag hörde farsan "slänga ur sig en groda". Jag undrade först vad det var, det visade sig att klant-farsan glömt vagnen hemma. Han tog upp mig ur vagnen, bytte blöja och åkte. Missade den lilla detaljen.

Vi kom fram. Farsan muttrade fortfarande lite. Hur skulle vi lösa det här?? Farsan muttrade lite till. Han tyckte väskan var för bökig så han proppade fickorna fulla med saker, mellis, handduk, vattenflaska, blöja, frukt mm... En halviranier med putande fickor känns ju inte så misstänksamt. Jaja, hans fickor var fulla och han tog upp mig ur bilstolen. Då började farsan muttra igen, jag hade mosat sönder rånet han gav mig. Inte för att jag inte ville ha det utan för att han inte tagit av mig tumvantarna! Lite svårt att äta då...

Han kämpade och slet, bar runt mig i olika affärer. Först in på intersport. Han såg ett par vantar, tog dem utan att prova, betalade dem och sen var det klart. Vi gick sen till BR där frågade farsan om de hade några bollar. Han vet precis vad jag vill ha!

Nej, sa dem. Två minuter senare hittade vi en hel korg full. Undra om de inte ville sälja sina varor? Det kanske var de där putande fickorna som skrämde??

Tre bollar blev det. Inget mellis. Det glömde farsan att han hade i jackfickan. Vi åkte hem. Jag var lite grinig. Rätt hungrig.

Vi kom hem och parkerade bilen. Vår bil står i en garagelänga och från taket hängde det ner massa snö och det droppade vatten. farsan var mysig och stod kvar med mig så jag fick känna lite på dropparna. Tror att han ville fota den mysiga stunden. Han börjar leta efter sin mobil och kollar bort. Tjoff!! Massa snö trillade ner från taket, rätt på huvudet, innanför jackan och i ansiktet. Jag började storböla! Vad skulle jag annars gjort??

Nu har jag blivit avborstad. Fått mellis. Lekt med de nya bollarna. Och det är kalasbra!!!

Fast jag ska ge igen på farsan...

...hhhhhhhhhnnnnnnnnngggggg!

...nu jäklar, han älskar bajsblöjor!

Vi hörs igen!

//Gabriel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar