måndag 6 februari 2012

Måndag!

Sista månaden inledd. Sista innan jag går på en svängs föräldraledighet. Konstig känsla det där. Känns väldigt nära. Känns som väldig skräckblandad förtjusning! Tiden bara rusar på så vi lär ju snart vara där. Nästa vecka är det bu lov också så den lär väl bara försvinna.

Skräckblandad förtjusning ja.

Vad är problemet med disktrasor? Jag är ingen stor fantast av den direkt. Kan använda dem men inte gärna. Här hemma gör vi åt en jäkla massa hushållspapper tack vare det. Tur att Greenpeace inte hälsat på! Mitt sätt att levat väl inte så miljövänligt. Men det är nåt med att ta en trasa som redan är blöt, även om man sköljer ur den så vet du inte hur ren den faktiskt är. Badar i bakterier. Men en rulle hushållspapper. Det kan du lita på i både vått och torrt.

Har någon gång hört att var 20 minut så fördubblas bakteriehalten i gynnsamma förhållanden. Var 20 minut...

Hua!

I helgen så har vi sett två filmer, den första var rätt så tung så när vi skulle hyra en till så ville Emma att jag skulle hyra en glad och rolig film. Emma hade ett par kriterier.

Du har fria händer.

Jag lyckades pricka in noll. Hyrde en svensk film där olika personers livsöden skulle vävas samman. Brukar vara väldigt intressant och bra! Meeen, nu var det jag som hyrde filmen. Då blir ser sällan bra.

Det var en riktig heldeppig film. Inte en antydan till skratt. Knappt ett leende.

Den handlade om psykisk sjukdom, misshandel, fylla, piller, depression...

Himla upplyftande film en lördag kväll.

David vs. Kass film 0-1.

När vi kom hem igår, efter att ha varit hos ett par mycket goda vänner, så var det matdags för Gabriel. Fisk. Han äter med händerna. Var dötrött. Då vill man inte se det vi fotade nedan (se bild). Åt ordentligt med händerna för att sen börja leka med sitt hår. Fisk + hår = kletigt. Finns det "matfrisyrer" på barn? Gabriel har haft ett gäng! Hur som - Hopp i badet men det var han inte så ledsen för direkt! Trodde det skulle bli skrik och gnäll men icke... Som ni också ser på bilderna nedan.

Ska man försöka få i sig lite frulle kanske? Inte min grej riktigt... Men... Ja... En banan kanske? Får kika. Det är lite för tidigt för att äta. Eller? Äh, får kika och se vad som finns.

Enjoy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar