onsdag 29 februari 2012

10 års oro - nu kan jag äntligen sova!

Idag är det efter många om och men dags att kliva in i badmintonturneringen! Två matcher på två dagar - Det är ett intensivt spelschema som ligger för tävlingsledningens fötter! Men det är precis som om något vakar över mig.

För efter tio års oro, ovetande, nervositet och spänning, så kan jag äntligen sova om nätterna. Que? Jo, så här är det, igår damp följande brev ner i brevlådan:

"Enligt 3 kap. 12 paragrafen lagen (1994:1809) om totalförsvarsplikt är du krigsplacerad i högst tio år.. [bla bla bla]... Din krigsplacering har upphört.

Va!?! Neeeej! Är det sant?? Jag som legat sömnlös om nätterna i tron om att de ska kalla in en halviranier med kraftig benstomme som hoppade på kryckor hela lumpen - till de mest krigshärjade områdena. Så blev det inte. Jag har gått jouren i tio år kan man säga... Så orolig jag varit, att jag ska behöva lämna hus & hem får att stå upp för de vårt gulblå land. Vi som krigar så mycket.

Avslutet på brevet är bäst.

"Enligt 11 kap. 4 paragrafen lagen (1994:1809) om totalförsvarsplikt kan detta beslut INTE överklagas."

Vad synd. Det är nog många som gör det. Verkligen.

Här kommer en bild på den tunga sten som lättat från mitt hjärta. Pappret är trasig då jag var lite klumpig vid öppnandet. Man kan väl säga att det var en jäkla tur att försvarsmakten inte satte ett vapen i nävarna på mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar