torsdag 16 februari 2012

Halviranier på skidor - Nej tack.

Han är rätt smart den där lille gubben Gabriel. Skrev häromdagen att han älskar frukt och vi har som vana att ge han det efter måltiderna. Normalt så frågar vi om han är mätt eller om han vill ha mer. Då tjuter han av glädje och pekar på skålen. Vi tar fram skålen och han får själv välja frukt. Nu har han listat ut att hans nya favorit vindruvor står i kylskåpet! Så när vi frågar numera så pekar han på kylskåpet istället! Smart där!!

Ordet "laddar" håller på att bytas ut mot "taggar". Svårt att vänja mig vid det. Särskilt att det snart verkar vedertaget rätt långt upp i åldrarna.

Förändringens vindar blåser men jag har ingen vindtät jacka!

Det är lite så det känns!

På tal om blåst! Idag är det dags för jobbets alldeles egen Lillvasa (ca 700m). Svetten kommer spruta, stavar knäckas, ursäkter om solen i ögonen, dålig valla, gammal utrustning och pjäxorna på fel fot, ja ursäkter kommer det finnas gott om. Jag kommer inte använda någon? För jag blev grill-master! Halviranier åker inte skidor.

Punkt.

Vi fixar käket istället, inkl. provsmakning!

Det är nog tur. Har aldrig stått på skidor, kanske nån enstaka gång när jag var jäkligt liten (ja, jag har trots min storlek faktiskt varit liten en gång i tiden). Men kan inte minnas det så är det gjort är det inte med bra minnen. Livsfarligt. Jag håller mig "på land" och agerar kranskulla istället. That's My cup of tea...

Nej. Mot grillen!

Fast först - Gabriels första "ego-bild". Det som kan skönjas i vitt är hans napp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar