fredag 2 december 2011

Emma tar ingen skit!

Sanna mina ord. Idag känns träningen i kroppen! Tur att det är fredag och en kort dag på jobbet. Sen blir det film hela dagen men N. Lär inte röra mig ur fläcken. :)

Det ska sägas att det är för jäkla skönt att ha någon att gå till gymmet med. Det underlättar! Annars hade jag hittat ursäkter i massor. Massor. Massor! Men nu har jag pallrat mig dit! Skönt! Så här i efterhand...

Man kan investera hur mycket pengar som helst i Gabriel. Man intalar sig att han man ska göra allt för hans skull, och det skulle man säkert. Något som vi verkligen inte tummar på är barnsäkerheten! Han står exempelvis upp, tar tag i en kökslåda och drar ut den. Problem? Ja. Han kan inte få så han flyger i backen! Därför har vi investerat i barnsäkerheten i köket (bild 2). "Emmas safe-leg" heter den senaste grejen! Köp en du med!

På tal om Emma, och rubriken. Igår innan gymmet så skulle jag upp, göra i ordning sängen, hämta kläder, tömma G:s "blöjbox" som behövde bytas pga en "nummer 2". Kilade ner, gjorde mig klar för att dra, kom på att jag glömt byta påse i blöjboxen. Sa det till Emma.

Okej! Fick jag som svar.

Tränade. Åkte hem. Gick in. Såg boxen innanför dörren (bild 1). Så bra tänkte jag, hon tog ner den och bytte påsen.

Icke!!

Den var inte bytt.

"Det är din tur..."

Min otur.

Min otur att Emma inte tar någon skit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar