lördag 31 december 2011

2011 - då allt var bananas!

2011 kommer aldrig åter, nej. Tur det. Det har inte varit ett dåligt hektiskt år! Väldigt mycket positiva saker men det är knappt man hunnit njuta innan nästa sak har tagit vid. Galet. Men härligt. På nåt konstigt sätt. Hat försökt lista upp några av de saker som hänt:

I början av januari tog jag examen - Äntligen! Det var efterlängtat och med tanke på att Gabriel var på g så hade jag inte fixat en termin till! Orkade inte ens med examensfesten/cermonin. Inte min grej sånt där.

En helg efter min examen så började jag mitt nya jobb som fritidspedagog i Mölnlycke.

Efter cirka 1,5 vecka så föddes Gabriel. Har av någon ogrundad anledning sagt att jag velat bli pappa innan jag fyllde 30. Fyra månaders marginal! Svettigt men det gick vägen. :)

Sen blev det en kort pappaledighet och man skulle försöka smälta allt. Yeah right. 11 månader har gått och jag fattar fortfarande inte.

I April åkte jag till Spanien med kamelerna, vi vann cupen och jag inledde min första handbollsfria säsong sedan Hedenhös tid. Pokalen är spårlöst försvunnen. Konstigt. :)

Sen fyllde jag 30 år. Inte jättegrej men det hände.

1 juni blev vi enormt glada husägare!

2 Juni började operation helrenovering! Ett jobb som i stort är klart, nu är det bara innerdörrarna som ska slängas upp. Snabbt och smidigt. Av någon annan. :)

Med Gabriel som ny familjemedlem så blev pendlingen till Mölnlycke lite jobbig. Jag trivdes kanon men familjen går alltid först. 1 augusti började jag ett nytt jobb som Fritidspedagog på Asklandaskolan i Fristad. 15 min enkel väg och jag trivs underbart bra där!

6/10 gifte vi oss i smyg. Emmas syster var den enda som visste om det tillsammans med min bror. Tyvärr kunde brorsan inte delta.

7/10 Åkte till Lysekil på en bröllopsresa. Helt ljuvligt! Bodde över vattnet och hade närhet till allt. Att ligga och lyssna på vattnets kluckande på natten var underbart!

Första julaftonen i Borås, för min och Gabriels del. På juldagen begav vi oss till Sveriges framsida. Mysigt att träffa alla och njuta av god mat och gott sällskap!

Idag är det nyårsafton tillsammans med, för mig, nya vänner. Ska bli himla mysigt! Litet orosmoment är att männens ska stå för en trerättersmiddag där flambering kan bli aktuellt. Hmm...

Gabriels första... Allting. Vår lilla guldklimp har gjort mänger med saker och det händer nåt nytt nästan varje dag. Så jag nöjer mig med att skriva att han förgyllt och berikat våra liv! Vår älskade lilla fis!

Gott nytt år på er och en god start på nästa år! Nu får vi se hur 2012 kan matcha 2011... :)

1 kommentar:

  1. Gott nytt år du med David och din underbara familj.... kan hålla med 2011 var ett helt galet år, hoppas nu på att 2012 blir så mycket bättre....(för min del och fortsatt bra för er del...)
    Om inte så ses vi i mitten av januari igen, nu har jag vilat klart!

    Var rädda om er, njut av nyårskvällen med vänner och god mat! Akta er för raketerna, inga favoriter hos mig inte. Men hos väldigt många andra har jag redan hört i staden...

    Gott slut och god början!! Kram Aase

    SvaraRadera