torsdag 29 december 2011

Omtumlande jul!

Innan jul frågade vi barnen på jobbet vad de önskade sig. Svar:

iPhone
iPad
iPod

Det värsta är (i sinom tid) iPay. Fi faan. Dyrt. Tänk när Gabriel kommit upp i åren och börjar tjata om dessa saker...

När jag gick på lågstadiet så var det coolt att sätta kläderna åt fel håll... Dator och mobiltelefoner var... Ja. Det fanns knappt!

Så ung är jag.

Julen i år firade vi i Borås. Nu är inte jag julens största anhängare kanske men roligt att uppleva den tillsammans med Gabriel och Emma. Det var en lite konstig känsla att inte fira den i Skövde med mor, far, bror, moster och morfar. Men vi hade det väldigt bra här i Borås, där vi firade julen på Olsson-vis. God mat, julklappsspel och bara umgås. Det sistnämnda viktigast för min del på julen.

På juldagen åkte vi till Skövde. Möttes av mamma som stod och pratade i telefon. Morfar hade fått en hjärtinfarkt och var på väg till sjukhuset. Det fick mig att tänka till om vad som egentligen betyder nåt i livet. Det är familjen och vänner. Resten är viktiga saker men lätt att välja bort i jämförelse. Familjen är nummer ett.

Alltid.

Vi var uppe och hälsade på dagen efter och han var vid gott mod - Skönt! Gabriel fick lämnade en julklapp. Och vi kunde sitta och prata en stund. Hela familjen.

Notis: Fy faan vad jag hatar sjukhus. Det sterila/vita ger mig bara en olustig känsla, känns deprimerande och det är ju sällan man varit där av en positiv anledning... Det är så dystert och det är jobbigt att se normalt starka människor så nedbrutna.

Jag vet att den tråkiga inredningen och sånt ska vara lugnande, men det funkar inte riktigt för mig.

Beundrar människor som tar sig dit varje dag och som orkar möta det hela tiden. Ni gör ett otroligt viktigt jobb!

Nåväl, resten av julen blev lite tom men vi gjorde det bästa av läget och hade det rätt bra. Gabriel fick bröta loss med farbror, farfar, farmor och Monica och han var hur nöjd som helst!

Det var hans föräldrar också som kunde ta ett kliv tillbaka. :)

Så julen har varit bra men omtumlande. Nu blickar vi fram mot ett händelserikt nyår där flambering står på schemat. Jisses!

Behövs inga raketer här inte!

På bilderna utforskar Gabriel en skallra samt farmor och farfars tidningshög...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar