tisdag 20 december 2011

Gabriel och OS!

Mor och far var på besök i lördags innan de skulle hämta Gabriel. Jag stod i hallen och såg i ögonvrån att det brann utanför. Jag satte fart med snabba kliv (med mina mått mätt) mot vår hall, slängde upp dörren och såg en marschall - den lilla detaljen hade jag missat. Att vi hade sånt hittepå och det mönstrade glaset gjorde flamman bra mycket större och levande.

Bra start på helgen.

När jag ändå är inne på korkade saker. Tre tidiga mornar i rad så harcjag gått upp i ottan, gått ner i mörkret och nästan skrämts ihjäl av två stora trä-tomtar som står på vår altan och tittar in mot huset. Allt man ser i mörkret är ögonen. Emma och hennes jäkla julfixande...

Det bästa med julen när man tränar ungdomar är att de är lediga och kan träna jämt! Nu tränar jag inga i år men minns med glädje förra julen. :)

Vi såg sista avsnittet av Så mycket bättre. Efteråt diskuterade vi några namn som hade varit roliga att se och lyssna på. Emma ville se Plura i så mycket bättre... Eh... Goddag yxskaft.

I förrgår fick Gabriel låna Emmas mobil. På nåt vis kom han in på SMS och det första han skrev... Det är så att man blir tårögd... Det första G skrev på mobil var "OS". Grymt!

Svårt samtal därefter där jag fick ta med honom att han är sent utvecklad och inte riktigt är mogen för OS nästa år. Men 2016 ska vi nog ha jobbat ikapp!!

Det bor en tillbakadragen kvinna i kvarteret. Hon är väldigt tystlåten och försynt. Jag såg att hon hade besök och mötte henne när hon skulle ut med ett barnbarn... "Jaså, det är finfrämmat idag?" sa jag. Varpå hon svarar "Nej, det är bara mitt barnbarn..." Ha ha! Skitkul!! Men jag vet inte om det var ett skämt från hennes sida så jag kunde inte med brista ut i skratt. Enda gången jag hör henne prata annars är på kvällarna när hon ropar in sin hund... Hoppas för den hundens skull att det inte blir för mycket snö. Då kommer den försvinna...

Lördag kväll. En vecka kvar till jul och som i de första familjer är det ganska stressigt. Finns en hel del att göra - Men familjen Payani skapar alltid extrajobb. Vi gick ut på eftermiddagen/kvällen och gjorde i ordning vår gräsklippare. Fram med vattenslangen och börja spola av den! Jag undrar varför grannen började garva när hon kom ut... Vad gör ni en lördag kväll, en vecka innan jul? Frågade jag. Hon fortsatte skratta.

Vilka amatörer vi är.

Men nu är det gjort.

Vi har kanske... 15/20 kulor i granen. hur kan det vara möjligt att det känns som man plockat upp 500 från golvet? Kanske Gabriel kan svara på??

Mer snö. Det kanske blir lite vitt på marken ändå i jul? Eller är jag bara naiv...

Gabriel fick i söndags(?) på Coop låna Elins mössa och han såg ut att vara rätt nöjd!

Han var rätt nöjd med pappas korv stroganoff... Hjälpte till att plocka fram saker ur kylskåpet - gurka, citron och massa annat som är gott i den rätten. Urk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar