måndag 5 december 2011

Vem är åsnan?

Vilket skämt. Igår, den 4 december var folk som vildar när vi kom till knalleland. Gött att Gabriel kom in i samma humör. Levde rövare när han skulle sova... Men hur som, har folk redan kommit in i julhysterin??? Kan dem inte vänta till Lucia iaf. Från då kan jag acceptera att det kanske börjar infinna sig någon form av julkänsla.

Men 4:e?

Någon som reflekterat över hur dyrt det kan vara att åka någonstans "för att kika lite"?

Förmodligen alla med VISA-kort...

Och vad handlar egentligen folk? Vagnsvis! Helt besatta, galna... Nog för att det kan vara lite jul att köpa en julklapp men hur stora familjer har folk? Köper saker till ett halvt kompani. Verkar ju inte råda några problem på den ekonomiska sidan. Inte så som det såg ut på folks kassar i alla fall.

Kanske blir Lyxfällan varje dag snart? Måste ju finnas underlag!

När vi ändå (indirekt) pratar leksaker. Kan någon vänlig själ vara så snäll att hjälpa mig! Jag kan verkligen inte förstå varför Ljudvolymen på barnleksaker ska vara så jäkla hög!?! Jag tycker vissa leksaker är på tok för högljudda. Vissa har så man kan justera volymen. Tre nivåer. Avstängd - skithögt - idiothögt. Fin tanke som blivit så fel.

Så vilken åsna anser sig ha rätten att förstöra mitt barns hörsel?

Jag vet, det är bara att plocka bort leksaken/avstå att köpa den. Men folk gör det och andra barns hörsel påverkas ju också.

Det finns ju miljoner med korkade lagar, varför finns det inte det just för nåt sånt här? Eller gör det det men att ingen orkar bry sig?

Måste inleda jakten på bollar. Känner ett starkt behov av att köpa en boll-låda till som jag måste fylla med bollar i olika former och färger. Gabriel har ju bara en. Notera vänsterarmen på bilden... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar