tisdag 6 december 2011

Full näsa skapar fulla händer

Här hemma har jag haft händerna fulla de senaste dagarna och därför har jag heller inte hunnit kika in här så mycket. Eller rättare sagt, när vardagen jäktar på är bloggen helt enkelt lågprioriterad. Gabriel har varit megasnorig de senaste dagarna och det märks på hela vårt sätt att vara på dagarna och nätterna. Han sover dåligt tack vare att den täppta näsan som stänger möjligheterna att andas bekvämt vilket givet gör att vi också sover kasst. Han vill vara nära hela tiden och kramas och pussas gärna för att bekräfta just att "nu är det väl du och jag mamma/pappa". När han inte är nära så måste vi ändå vara nära honom om vi inte vill dekorera hela huset och alla våra prylar med snor, då näsan rinner konstant. Och när vi ändå pratar om det, hur sjutton torkar man näsan på en tiomånaders kille som fullständigt avskyr det?? Numer vänder han blrt huvudet så fort han ser pappret.

Hur som helst så hade vi en bra helg även om lördagen körde ihop sig totalt. Allt började med att vi insåg att vår boxer gått sönder, lägligt till VM-premiären. Riktigt kul! Jag som varit så taggad för att se landslagstjejerna har nu istället inte kunnat se en enda match. Teknikskit! Funkar aldrig när man verkligen, verkligen vill att det ska göra det.

I lördags utförde vi iallafall december månads goda gärning och gick och skänkte julklappar till alla fattiga barn i Borås på julklappsinsamlingen som Hestra Cafekyrka anordnade för tredje året i rad. Med oss hade vi alla nallar som David köpt till mig genom åren och som bara stått som prydnad och därför inte var något slitna. Det var ett gäng, så jag var väldigt tacksam när Mican erbjöd sig att hjälpa mig att slå in dem medan David hade Gabriel. Flera av mina Oldies var där och det kändes verkligen fint och värdigt att få göra en sådan handling tillsammans med dem.

Hur fantastiskt härligt är det inte att snön har kommit då?! Jag hoppas innerligt att den är här för att stanna nu så att vi slipper slask och tråkigheter. Och ljuset, det underbara ljuset som snön skapar. Snacka om uppiggande!! Sen så ser jag fram emot att lämna över stafettpinnen till Davva nu. Vi har nämligen gjort en deal. Jag tar hand om all gräsklippning under sommarhalvåret och David skottar snön på vintern! Detta bestämdes redan i vårt kök i lägenheten på Vindelgatan. :)

Några foton från julklappsinsamlingen får avsluta detta inlägg. Nu måste jag nämligen skynda vidare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar