lördag 26 januari 2013

Ångest, tidning och glasspinnar!

Det är riktigt gött att jobba 9-19 på måndag när Gabriel fyller två. Då känner man sig verkligen som en närvarande förälder.

Hela dagen väck. Får fira på morgonen.

Blir till att spexa till det för Gabriels skull.

Gillar ju inte det här med uppvaktningar och sånt... Knappt när andra blir det och absolut inte bär jag står i centrum.

Det är riktigt ångestframkallande.

Funderat många gånger på hur det kommer sig. Att man inte tycker om sånt där. Inga dålig erfarenheter så vitt jag minns...

Gabriels firande blir nog väldigt lugnt! Fortsatt feber, hosta, slem och så vidare. Får se hur många dagar man får jobba i veckan som kommer!

Farsan har roliga grejer för sig... Var iväg och köpte en tidning och fika. Vi började fika och jag frågade om jag kunde få sporten...

"Nej, jag läser inte begagnade tidningar... Inte när jag köpt dem själv."

Han vill läsa tidningen först. Sen ger han bort den.

Fick lirka med honom och tillslut fick jag den. Det som avgjorde var att det inte är någon Premier League i helgen!

Jag fick alltså läsa tidningen före! Men så fort jag fick den...

...helvete, det är ju inte Premier League idag!

Kollade 15 sekunder i den.

Sen käkade jag några kex istället. De går att äta utan Premier League.

Blev nästan tröstätning till slut. Det är då fasen att man ska behöva vänta till tis/ons för att få se några matcher!

Man märker på G att han är risig. Fick "Lilla gubben" av sin farmor och farfar. Emma tog den för att klippa av en lapp.

Tjena.

Det gick bra. Tjockt nice.

Helgen som pågår kommer bestå av Frosseri! På måndag är det dags att börja tänka på vad man äter...

Det gör jag nu också i och för sig.

Äter bara sånt som är gött!

Tennis på tv just nu. Blir trött bara av att se dem spela.

Blir Friskis och Svettis i veckan som kommer.

De har ett minicafe där jag käka. Choklad och massa annat gött!

Måste ju va nyttigt!?

Annars skulle det väl inte finnas där.

Eller förlåt, choklad är det kanske inte.

Power Bars.

Eller vad heter skiten?

I mån av tid och motivation kanske jag tränar också.

Kirsten är alltid motivation. Men tills dess har jag 30-40 år på mig.

No stress.

Nu störtlopp på tv. Man måste vara ruggigt självdestruktiv!

Stå på ett par glasspinnar och köra i nästan 200 knyck.

Det är inte okej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar