onsdag 2 januari 2013

LP-väggen äntligen klar!

Igår var jag nära att hamna six feet under. Döm av förvåning när Emma föreslog nedplock av jul - redan nu! Jisses! Och det är bars 2 januari.

Men jag missade den straffsparken.

Tydligen innebar städningen att jag skulle hjälpa till. Äh, vad fasen... Granen kan ju står där ett tag till.

Trots allt.

Tomtarna har ju stått framme sen september så de kan väl få ett par veckor till!

Tavellister. Japp. Ska ni komma hit och träffa Gabriel så innebär det att ni får jobba för det. Vilket ess man sitter på! Vi har äntligen fått hem listerna som ska vara till LP skivorna jag fick av farsan och morsan. Tydligen var nån brorsans. Mamma undrade vad det var för lister och jag förklarade.

Jaha, och var köpte ni dem? Frågade hon.

Norrgavel, sa jag.

Vaaaa??!! Det är ju skitdyrt!!

Ja. Det var det. Så dyra att man funderar på att skippa LP skivorna.

Tavellisterna var så dyra att de kanske kan ses som konst i sig?

Första jobbdagen avklarad.

Hej ringrost.
Hej trötter.
Hej då.

Helt slut. Var ett tag sen man pallrade sig ur sängen vid halv fem.

Tur att man trivs på jobbet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar