lördag 26 januari 2013

Social kille.

Gabriel fick syn på Babben Larssons bok... Pekade på henne och utbrast mocca!

Det är min moster... Tur att hon tog det med en klackspark! :)

Fast det finns många olika aspekter som man kan tolka det på... Beror väl lite på vilket förhållningssätt man väljer att ha.

Eller lite och lite, för jäkla mycket!

Snudd på allt.

Ligger i sängen bredvid Gabriel. Har precis bytt av Emma så hon får i sig käk. Morsan och farsan bor vid polishuset. Utanför passerar en jäkla massa fordon en lördagkväll, allt från Volvoraggarna till då givetvis polisen. Spannet är rätt stort.

Skit samma, vad jag funderar på är hur mycket jag saknar livet i Skövde. Har gjort den här resan mentalt 3749586 ggr. Men när man ligger här, grubblar och hör Gabriel snusa bredvid så känns allt mer på riktigt.

Mer närvarande på nåt sätt.

Förmodligen eftersom jag är i Skövde. :)

Det är främst det sociala jag saknar.

Vännerna. Dem är inte supermånga men det är så jag vill ha det. De vänner jag har är desto närmare.

Nu är det inte istid i Borås, jag har en skara vänner där också men faan, hittar sällan tid till att jobba på det.

Förmodligen skulle jag inte ha mycket mer tid i Skövde eftersom jag troligtvis skulle gräva ner mig i handboll. Men... Har svårt att sluta jämföra och släppa tanken.

Hur hade livet i Skövde varit?

Dem tankarna brottas jag med och det irriterande är att man aldrig kan få reda på svaret...

Har en stor skopa dåligt samvete. Hade velat träffa mina vänner mycket oftare. Ja, både dem i Borås och här hemma.

Skövde är alltid hemma.

Att man ska va så jävla rutten på att höra av sig, jag är skitkass på det. Har lovat mig själv att bättra mig flertalet gånger men fortsatt kass på den fronten.

Skriver det igen. Trivs i stort väldigt bra i Borås. Men nåt saknas...

Nåt som är riktigt bra i Borås (nu försöker jag tänka positivt), det är att jag knappt känner nån när jag traskat runt i stan. Det är rätt skönt.

Mycket tack vare att när jag väl är i stan, det händer sällan, så har jag ett mål.

Jag ska ha ett par byxor. In till stan. De funkar. Köp. Till bilen. Hem.

Ja man är ju en jävligt social kille. :)

Var på ett Apotek tidigare idag. Hon som jobbade i kassan pratade som en get. Kan inte beskriva det närmare... Men ställde massor med frågor för att få höra henne prata mer!

Bäääääh...

Meningslöst! Taskigt!

Men sant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar