onsdag 16 januari 2013

Storhandla och självscanning!

Är det så att barn i tvåårs-åldern pratar på tvärtom-språket? Vad man än säger så gör de preciiiis tvärt om.

Även om de nånstans kanske förstår att det är fel.

De gör det nog bara för att testa ens tålamod. Ibland funkar det, ibland inte. Jag tror att det är världens svåraste jobb - att vara förälder.

Samtidigt som det kanske är världens roligaste.

Varje mån/tis sitter jag och Emma där och våndas. Det är dags. Nu ska det börjas om på nytt. Ett oskrivet blad.

Den där jäkla veckohandlingen kan verkligen testa mitt tålamod! Nästan mer irriterande än en Gabriel på trotshumör.

Det är så sjukt trist att skriva den där förbannade listan. Man hamnar i nån slentrian där samma rätter roteras.

Trots att vi laddat ner superduper appar som ska ruska om hela ens vardag med fantastiska rätter.

Så jag tänkte så här: om sju personer bidrar med en måltid var och skickar den till mig så är saken klar!

Skönt!!

Så gör vi.

Menar inte att den ska skickas som färdig rätt, utan skrivas ner som ett recept. Fast... Om nån verkligen vill så kommer jag inte tjura för det! He he!

Storhandla. Hur kul är det? Även Om det sparar pengar. Man kliver ur affären med tre kassar, som var för sig väger 735kg och är överfyllda med saker.

En går sönder.

Alltid.

Därför tar jag numera en extra kasse. För att lindra smärtan.

Det är värt 1,50kr.

Självsvanning är jäkla poppis! Tror jag nämnt det innan men jag totalvägrar. av en busenkel anledning. Jag storhandlar mest och den gången... Den gången jag ombeds plocka upp all jävla skit jag lagt när för att kontrollera... Då...

Då kommer det brista för mig. Trots att jag oftast är lugn som en filbunke.

Men när man närmar sig mållinjen och bara vill betala och åka där ifrån, nej då vill jag verkligen inte plocka upp mina 3-4 kassar, ha nån personal som räknar mina potatisar, vindruvor och riskorn...

...för att jag sen ska packa ner allt igen.

Det är anledningen.

När jag ändå håller på att lätta hjärtat om handlingen. Var och snabbhandlade på ICA Brämhult här i stan. De hade ett kanonerbjudande! Istället för att köpa tre packet bacon för 29:70kr så kunde man få köpa 3 för 30kr. Vilket supererbjudande!!

"Den här veckan är vi extra dyra!"

Våra liv faller inte på 30öre.

Men av ren princip stör jag mig på sånt...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar