fredag 20 augusti 2010

Åldersgräns på bloggande?

Det här world-wide-web är rätt stort. Förvirrande. Irriterande. Underbart. Givande. Tidsdödande. Ja, och så vidare. Kikade runt på några andra som bloggar, undra om man själv gör helt fel? Det här är ju första gången för min del. Bortsett från ”gästskrivandet” på Emmas gamla blogg. Kan man blogga fel? Undra om jag gör det. För många av de andra handlade om… Ja… Ingenting i många fall. Finns det åldersgräns på bloggar? Uppåt, tänker jag på främst. Neråt finns det då ingen. Flera ser ut i stil med den här:

”God morgon bloggen! Sovit gott??
Idag åt jag pålägg utan macka till frulle. Vrålgott. Undra om jag blir tjock? Vad tycker ni? Kolla bilden och kommentera!! =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) Har jag gått upp från 28kg till 28.3? Bara såååååååå fet! Tur att sommaren är slut. Typ. Vill inte gärna gå i min döläckra godis-bikini när fläsket ba hänger va!

Snart ska jag till skolan/jobb. VÄRSTA tråkigt typ. Guuuuuud hade velat haft 423v semester/sommarlov till! Seriöst!! Vad ska man ha skolan till då rå?? Jobba? Måste man? Varför? Jävla politiker och andra som ska bestämma allt. Jämt. Vi kan själva faktiskt. Igår lyckades jag stänga dörren efter mig. Heeeeeeelt själv. HaLlÅ!!!!! Vad ska jag med skolan till typ?? Bara såååå jobbigt. Jag som vill ha partyyyyy! Hela livet. Men hallå, man lever bara EN fucking gång liksom!

Ah, åh sen ska jag träffa mina bryyyydar på stan! Vi ska kolla kläder bah. Värsta snygga klänningen på HM. Ska nog köpa 5 men vet inte vilka färger. Seriöst. VAD TYCKER NI? Vilka skulle bara göra mig sååååååå sexxxxxxiiiii… Skrev jag förresten att mamma är såååå jobbigt. Tjatar hela tiden bah! Ah, men det är ju liksom helg. Vill ju inte se ut som värsta lodisen. Kläder värsta viktigt!! Ah. Men faan. Jag måste bara ha 3 leggings. Och alla mina blogglovers, ni bara MÅSTE RÖSTA! Så jag köper rätt!!!! LIVSVIKTIGT! Vill inte glida in på festen som en jävla outsider! Randigt är sååå ute. Värsta 2009! Guuuud så pinit!

Typ nu måste jag sluta. Ska träffa mina bbbbbbbbbbbbbbabes! Värsta chicksen i stan! Ikväll blir det cider och MASSA MUSIK! Värsta Alors on Dance och skaka rumpaaaa! FETT NICE!

Ah, men typ vi hörs imorgon. GlÖm InTe AtT rÖsTa På KlÄnNiNgEn!  FETT VIKTIGT

PUSS alla Blogglovers!”
--

Är det så man ska skriva sina bloggar? Hmm. I många fall verkar det så. Nog för att jag är ung i sinnet, men det kändes inte riktigt som mig. Så ung känner jag mig inte. Tacka någon för det. Ni som kikar in här då och då får nöja er med det som erbjuds. Dagen då jag ens närmar mig ovanstående så snälla säg till så jag kan runda av skrivandet. För alltid. Vad som fascinerar mig är att då många skriver likt ovan så måste det ju vara många som tycker om det. På högre ort undrar man varför det går utför för vissa ungdomar. Kanske är bloggens fel? Det ständiga behovet av att vara uppdaterad på vad som är ”inne” för dagen. Tänk och skriva något som är helt fel eller lägga upp ett foto där man har kläder som är sååå 2009! Vore ju hemskt.

Det är inte konstigt att det är jobbigt för ungdomar idag som vill leva upp till alla ideal som finns i dagens samhälle. ”Det var bättre förr” är ju ett gammalt uttryck fast korrekt sett ur ett skönhetsideal. Att ha rätt kläder är tydligen viktigt idag. Är glad att jag själv slapp den uppväxten. Jag tror jag föddes i en träningsoverall och i den har jag stannat sen dess. Kanske inte just den, men ja ni fattar.

I framtiden när man själv ska börja förespråka kläder och sådant så finns det ju egentligen, så som jag ser det, bara ett alternativ: United-kläder. Eller?? Absolut! Emma och jag har diskuterat det, än så länge har hon sträckt sig till Unitedkläder på matchdagar. Alltid en start. För United-fans är det dock fest varje dag och då ska man ju vara finklädd. I rött, vitt eller svart. Är emblemet på så är det bara en bonus! Skorna visade jag i ett tidigare inlägg, kläder är på ingång. Delar har anlänt, andra är på väg. Ska börjas i tid! Har jag hört.

Dagens Graviditets Dilemma utgår på grund av att jag inte träffar min sambo idag. Garanterat snart tillbaka med nya intressanta dilemman som man ställs inför!

Jag och Emma ses åter på Söndag, undra hur hon ska klara sig utan sin dygnet-runt-toffel?

Oavsett om det blir en kille eller tjej så är det beställt en tuffing. Om inte så får vi jobba på det.
Har således även beställt lite hjälpmaterial till det, mini-boxningshandskar... Se upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar