torsdag 19 augusti 2010

Bort, BORT!

Livet som ynkligast i världen fortsätter. Enda skillnaden att jag nu satt i en riktig dödsstöt mot förkylningen, apelsiner och kiwi. Kroppen ska förhoppningsvis få sig en sådan c-vitaminschock så förkylningen flyger åt fanders! För okej, visst kan man bli sjuk, men nu är det bra. Ska ju åka på Hell Camp imorgon, och då vill jag ju kunna leverera det som förväntas av mig! Tänk om jag blir en mjukis i helgen, det vore ödestiget! Inte bra alls! För imorgon bär det av för mig, sjukgymnasten, Larsa och 14 kameler. De ska få bekänna färg. De 14 sistnämnda i alla fall. De tre förstnämnda kommer nog rätt så lindrigt undan. Bara vi hittar lite värme i stugan. Var lite problematiskt förra året! Man är ju inte mest teknisk i kommunen direkt. Inte Jocke heller. Fast oavsett så hade vi det varmare än tjejerna i tälten, +2 grader. Hua! Det är inte allt för varmt alltså. Då hade vi det bättre, med (mer) värme, tv, egen dusch, toa och så vidare. I år har kamelerna detsamma. Så nu förväntas stordåd i Billingebacken! Om det är högt gräs där nu, så lär det kort som på en golfgreen efter helgen! Annars har vi inte lyckats. Där är målbilden för helgen. För 14 kameler. 10 träningspass. 2.5 dag. Nu kör vi! (snart)

Dagens Graviditets Dilemma: Att tolka sin sambo.

Vi sitter i bilen på väg till Emmas jobb, varpå hon ganska högljutt utbrister: Bort, BORT!!

Vadå? Är det en geting, irriterande fluga, hår i ansiktet eller huvudvärk om man tänker outside the box. Vad skulle det annars kunna tänkas vara? Nej kära kamrater. Jag var inte ens nära. Vad är det, frågar jag lite försiktigt i min förvirring. Svaret jag får… ”Ta bort regnet från rutan!” Jaha. Jag skulle sätta på vindrutetorkarna. När hon hojtade till lät det som att det kom ett kraschande JAS mot oss! Men nej. Regndropparna på rutan var för irriterande. Tydligen. Nu snackar vi verkligen Radio Nowhere. Vart kom det ifrån? Och hur lätt var det att tolka det? Självklart skulle jag dock fattat det, min sambo är ju gravid. Hon sade det inte, men det verkar vara en allmän åsyn på ett par som väntar barn. Den stackaren som går bredvid ska tydligen kunna tolka allt. Hela tiden. Min förkylning verkar dock inte vara en ursäkt god nog. Självklart inte. Min sambo är ju gravid. Förresten, medan jag sitter och skriver så nynnar (snörvlar) jag vidare på Radio Nowhere. Sjunger han inte: “I was driving through the misty rain...”? Eller är det en annan låt? Jag och låttexter är inte som Ying & Yang direkt. Jag brukar sjunga lite lågmält ibland. Fast brukar bli rättad av min kära sambo. Hon är rätt bra på det där med texter. Me no good.

Sitter och letar vidare på nätet efter lämpliga bollar som man kan köpa. Vilken djungel att ta sig runt i! Så mycket grejer det finns, överallt. Alla säljer allt. Varför får jag för mig att det här är en jättemarknad? En sida erbjuder delbetalning, bollen jag kollar på kostar 24 kr, dvs 2 kr i månaden i 12 månader. Funderar på köpa bollen på delbetalning bara för att.

Jag käkade inte upp all mat på jobbet en dag tidigare i veckan. ”Tänk på barnen i afrika”, fick jag höra av en kollega (med glimten i ögat). ”De blir väl inte mättare för att jag äter upp?” svarade jag lite småirriterat. Så kan det gå. Kanske inte är en helt genomtänk kommentar. Och ja, det var samma dag som jag fick blåsa, hade huvudvärk och mådde illa. Mycket tack vare min skengraviditet. Måste varit i tisdags.

Jag vet att man inte ska börja meningar med ”och”, men nu blev det bara så.

Va? Finns det Piggelin i frysen!? 2 st? Oj oj. Någon måste verkligen bry sig om mig! Det var jag själv som köpte dem. Man kan ju alltid låtsas. Molgan är en bra grabb.

Som sambo vill jag lyfta på hatten för Emma, två dagar i rad har hon gått hem från jobbet. Bra gjort, gumman! Det är en rätt bra bit. Nästan så jag blir rastlös på eftermiddagarna nu. Man själv kanske ska börja röra på sig igen!? Ja det ska jag! Imorgon. Typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar