söndag 29 augusti 2010

Vaknade och blev överfallen!

I morse hörde jag hur det lät vid dörren, jag klev upp och gick mot dörren. Där blev jag överfallen. Rejält. Två ton valpropaganda välde in genom brevinkastet. ”Rädda sig den som kan!”, ropade jag innan jag insåg att jag var själv. Min snabba uteslutningsförmåga konstaterade att inget parti satsat på miljön i det här valet. Inte ens miljöpartiet. Nix, money talks och reklam likaså. Så är det. Både generellt och extra mycket i valtider. Alla lovar pengar. Till allt. Undra om det hädanefter kommer att finnas skadeersättning för de som bli överfallna av valpropaganda?
Nåväl, chocken efter överfallet har lagt sig och nu sitter jag och stirrar på dumburken. Det slår mig hur tyst och lugnt det är, ingen som kvider. Ingen som gnäller. Det är bara tyst. Snart börjar fotbollen på tv, ska jag få se den i lugnan ro? Vore lyx. Helglyx. Emma kommer inte hem innan halv fem. Ungkarlslivet rullar vidare, höftprotesen oljad och klar sedan länge. Fast festen har inte riktigt börjat.

Har varit lugnt.

I fredags kväll, efter träningen, så riktade jag kebabracerbilen mot Skövde. 90 minuter senare var jag där. Kvällen spenderades med morsan då farsan var i stugan och brorsan inte kom för än på lördagen. God mat och husletande på hemnet. Så såg fredagen ut. Sedan stupade jag i säng. Zzzzzz… Lördagen var ett maraton, 13.30 började första matchen i Premier League, sen bara det fortsatte, tydligen kom farsan, brorsan och morfar någonstans där emellan men jag satt som klistrad framför tv:n. United rundade av dagen, 3-0 med bud på mer.

Känner att paniken kommer krypandes, snart kommer Stalin hem. He he.

Skummade igenom BT i morse, där fortlöpte diskussionerna om en ny ishockey”dome”, som de kallar det. Vad är det för larv? Det räcker väl med aluminium hallen de redan har. Blir inte ett bättre lag för det. Kommer aldrig komma högre än vad de är nu. Punkt. Bättre att fixa lite idrottshallar i stan, för det finns det inte särskilt många. Nej, ungdomsidrott, varför ska man satsa på det?? Gör dem det så kommer det att bli ett ”Tibro-bygge”. Wohoo! Ny hall, sen gjordes den inte i fullmått. Smart. Snålt. Störande.

Har ni läst att det finns en "Förstahjälpen"-app (Eller vad fasen det nu heter) till Iphone? Så urbota dumt och hysteriskt roligt! "Om det blöder. Sätt tryck. Om du fått en flis. Ta ut den. Om du brutit benet. Spring inte. Om det brinner. Släck. Om du kört på någon/något. Smit. Jag menar, hur svårt kan det vara? Här fick ni precis en David-app. Helt gratis dessutom.

För de få som bryr sig om Tråksvenskan (a.k.a Allsvenskan) så är Martin Andersson ljumskskadad igen. Hade reagerat mer om det stod att han var skadefri efter en match. Snarare regel än undantag. Undra vad Elfsborgs sjukgymnaster sysslar med?? Andersson och Martin Ericsson (Heter han så) och några till har ju varit skadade till och från i 2-5år. Bra jobbat.

Kom på mig själv. Höll jag på att skriva om Allsvenskan? Vilket övertramp. Vilket ointresse. Vilket slöseri med tid. Det är ju lika ointressant som damallsvenskan i fotboll. Who gives a shit?

”Vi har ju fått spela 4 extra matcher i år, så vi orkade inte fullfölja Allsvenskan.”

Fattar ni att det sägs så? Heltids (vägrar säga proffs) så det får bli heltidsanställa som gnäller över att de inte orkar ladda om för att de fått spela fyra matcher extra. Hur fasen är det möjligt? Hur rötet tränade är inte fotbollsspelare egentligen?? Att få spela Europacup matcher måste ju vara en kick som ger en sjuhelsikes massa energi som man borde kunna använda i seriespelet. Men nej. Det är jobbigt att fysiskt och mentalt ladda om och spela 2 matcher på sju dagar. Lägg ner skiten.

Skrev jag alltså sex rader till? Jag skäms.

En sista sak, snyggt att de förväxlat MFF emblem med Hammarbys i dagen BT. Bra gjort.

Nu är det klart med allsvenskan. Hoppas jag.

Fyra timmar tills Emma anländer. Hur spenderar jag dem på bästa sätt? Text tv och fotbollsmatcher utan att någon suckar och stönar bredvid mig? Det låter som livskvalité!

Taget.

1 kommentar: