tisdag 17 augusti 2010

Handbollsspelare tycker fotboll är en sport för mesar…

…Ja det är så. Om samtliga handbollsspelare får frågan hur många som lirat fotboll som uppvärmning, så lär det visa ett stort övertag för att de flesta gjort det. Vad är det som är så konstigt med det? Några saker:

- Varför värmer man upp med en sport? Spelar fotbollsspelare handboll på uppvärmningen? Nej. Handbollsspelare visar således att man anser fotboll vara en lämplig uppvärmningsaktivitet.

- Ofta spelar handbollsspelare inte fotboll som sig bör. Istället får man bara nicka, alla ska vara innanför ex. 9m linjen, bara spela med fel fot, alla över halva plan. Är detta för att man anser sporten fotboll vara en för enkel och mesig sport? Ja förmodligen.

Listan kan göras bra mycket längre. Jag kan säga att jag personligen inte är en stor fantast av fotbollsuppvärmningar. Fast visst har jag varit med på dem. Många gånger, och det har varit sköj! För att dra det till sin spets, anser handbollsspelare att fotbollsspelare inte behöver värma upp? Eftersom man själv använder fotboll som uppvärmning. Kan ju vara lite tänkvärt. Och ja, jag tycker handbollsspelare är bra mycket tuffare! Även om jag är United-fan ända in under fettvalkarna. Så är det så.

Fransson, du har givetvis helrätt. Jag tar tillbaka att jag ens nämnde den skolutfyllnande hobby aktiviteten! För en kort stund så svek mitt minne och jag glömde av vår diskussion. Hoppas du kan förlåta mig? Inser mitt övertramp! Och du, din nya bästa vän Emma (du vet varför) försöker säga att den sketsporten är roligare än tennis. Är skeptisk. Har svårt att se någon av de "sporterna" som rolig. Innebandy kan vara kul att spela med polare, detsamma bränna av en tennismatch. Även om det inte ligger så jättenära för oss halviranier!

Vi går vidare till min älskade sambo, i all frustration sa hon igår, och tydligen senare även skrev här att hon ska gå hem från jobbet imorgon. Hon har nu på morgonen packat sin väska och står fast vid det. Hon ska gå hem. Jag ska gladeligen uppdatera er senare.

Fast först ska jag skjuta henne till jobbet. Måste ju det. Lindgren. Vad faan. Tack för den.

Dagens Gravid-dilemma är taget ur Emmas senaste inlägg.

”Folk vill kunna reda sig själva. Inte styras av andra.”

Ha ha! Vilken bluff. Låter som Högskolan i Borås, lev inte som du lär. Vill bara göra ett tillägg eller kommentar, det gäller INTE under graviditet! Ja, meningen kan vara tagen ur sitt sammanhang. So? Nåväl. Till och med Lindgren stack kniven i ryggen och vred om, hon som både skrev att jag var skyldig skjutsar och frulle på sängen. Tack för den. Igen. Inte styras av andra, det är en fin tanke. Fast nog fasen lär en skengravid grabb styras! Tydligen inte bara av den gravida kvinnan. Utan även hela omgivningen. Men du är okej ändå, Lina. =) Inte styras. Bah! Det är lika troligt att det blir så som att Ferrari är röda, som att Neville är dålig, som att Ferguson gillar tuggummi, som att Foppa har skadat foten, som att solen lär gå upp imorgon, som att jag kommer få en spännande diskussion med gumman ikväll efter träningen.

Folk vill kunna reda sig själva. Inte styras av andra. Under graviditeten så gäller tydligen och uppenbarligen de verklighetsvisande orden ur Metallicas låt Master of puppets: "Obey your master!" Tänk att det har varit så i hundratals år. Ingen har reagerat. Jag är ju en toffel redan på förhand, så det loppet är ju kört för min del, men alla ni andra karlakarlar!? Någon borde väl kunna säga att, Nej du Bettan, det här känns inte riktigt rätt. Men icke. Vi tar det med ett leende på läpparna. Så lurade män har blivit under alla år. Bra gjort av kvinnorna! Kvinnorna - Männen 1-0. Smart.

Tre dagar kvar av mitt livs(?) sista sommarjobb! Skönt så det förslår! Enough is enough. Jag trivs väldigt bra där jag jobbar, mmycket bra! Fast jag vill inte vara den outbildade sommarvikarien längre. Även om det är jag själv som gett mig titeln. Föredrar mer barnens sätt att tilltala mig: Kung David! Den du! Började för några år sen då det blev en diskussion kring om att jag inte var en fröken. (If they just knew…) Då kom jag med förslaget Kung David. Sagt och gjort. Kungen av Bredared till er tjänst. Skulle gärna skriva att det är vedertaget. Det är det nog inte. Även om jag önskar så. Fast outbildad sommarvikarie slår ganska högt det med!

Snart är det tydligen dags för Riksdagsval. Vilket skämt. I år igen. Vem ljuger bäst? Vi lovar jaddi, jaddi, jadi! För att två veckor efter valet säga: Nej tyvärr kan vi inte göra jaddi, jaddi, jadi! ”Rackarns, men om fyra år… Då… Då!!” Tänker många. Vad händer då? Samma visa… Vem ljuger bäst? Det enda som skulle få mig att rösta är om Sverigedemokraterna är på väg in. För det vore rätt genant. Då skulle jag nog rösta. Sten, sax, påse. Eller blankt? Jag skulle ta mitt ”medborgerliga ansvar” i alla fall och rösta. Sen ska jag glatt följa: Nej tyvärr. Pengarna slut. Nya prioriteringar. Bort med pengar från de äldre som tjänat vårt land hela livet. Bort med pengar från skolan, dumt att satsa på framtiden. Bygg gärna en jäkla massa väg i ingenmansland och täck för guds skull upp alla förluster som SJ har! Viktigt! Då ser det bra ut utåt i alla fall. För det verkar ju vara dumt att motverka problemen innan de verkligen blivit ett problem.

Det ska dock sägas att privatiseringen har sina baksidor också.

När vi ändå kommer in på företag. Volvo sålt till ett kinesiskt företag. I den vevan såg jag en intervju med en herre som varit vice VD på Volvo, minns tyvärr inte hans namn. Han sa: ”Det här kommer inte att påverka Volvo som företag, de anställda kommer ha kvar sina jobb…” Tusentals människor pustar ut! I nästa andetag säger han ”…Det affären kan göra är att skapa billigare produktion av delar till bilarna.” Det vill säga tack och hej till alla svenska underleverantörer. Nu ska jobben till Kina istället. Finns alltid två sidor av ett mynt. Synd att ingen orkade vända på det. Det jag skrev här är inte heller en absolut sanning, utan givetvis min tolkning av intervjun och följderna.

Snart är det visst dags för mig att ta blattecontainern till Bredared för att genomgå den dagliga fighten mellan rollspelen som outbildad sommarvikare och kung! Vi får se vem som segrar idag.

//David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar