måndag 30 augusti 2010

Då var det över...

...Ungkarlslivet. Igår kom Emma hem. Trött och sliten efter en, vad jag förstod mycket trevlig helg i Fredrikshamn.

…Lugnet. Hon hann knappt komma innanför dörren och säga ”hej” innan första brytet kom. Har du inte vikt tvätt?!? ”Hej älskling, jag har saknat dig, vad kul att se dig…” Så hade man också kunnat säga.

…Sommarlovet. Imorgon rullar skolan igång på allvar. Det är säkert många som sitter med en klump i magen men själv vill jag köra igång. På`t bara och få skiten avklarad. Personligen känner jag mig ”klar” med Högskolan. Har gjort mina år och gått mina duster. Enough is enough. Nu vill jag börja jobba – på riktigt.

…Värmen. Är det jag som inbillar mig eller börjar det inte kännas lite höstaktigt ute?

…Sysslolösa dagar. Handbollen rullar igång på allvar, skolan likaså och Emma är gravid. Den där halvtristessen som infunnit sig lär jag sakna under hösten. Även om det bara är att bita ihop och köra på! Efter regn kommer solsken, sägs det ju.

Dagens Graviditets Dilemma: Hur är det egentligen med humöret? Är det så att det blir bättre ju längre graviditeten går, eller går det åt andra hållet? Säkert väldigt personligt men vad säger allas erfarenheter? Själv så har jag varit rätt så förskonad, men innebär det att det kommer bli… Hur ska jag uttrycka mig… ”Fullsketet” i höst/vinter? Emma har varit på oroväckande bra humör. Visst, hon har haft sina dippar, men det har ju jag med. Generellt sett så har hon dock fler bra dagar än dåliga. Sett till humöret. Vi pratar inte om välmåendet. För hon har mått illa konstant i 4 månader. Tuff tjej.

Lillywhites närmar sig. Det är bra!

Emirates också. Fast vet inte om det är positivt? På ett sätt, men inte på ett annat.

En vecka i skolan stundar, sedan sex veckor praktik. Det känns rätt bra. Eller en vecka i skolan var att ta i, tre dagar. Så vi lär väl inte jobba ihjäl oss. Känner mig riktigt laddad för C-uppsatsen som drar igång efter praktiken! Ska bli gött att slita häcken av sig för att bli klar med den. Många härliga och sena kvällar stundar.

Fick jag lära mig när Emma skrev sin.

Hur ska jag då spendera den här dagen, den sista i frihet? Jag vet inte riktigt. Några förslag? Känns som om den mest kommer att rulla på för att sen ta slut. Typ. Har inga större saker inplanerade. Såg att Emma laddat en tvätt, det är väl bäst att hänga upp den. Onödigt att dra igång ett tredje världskrig.

På tal om krig.

Varför skickar inte länder sina gravida kvinnor till krig? Männen har ju inte en chans. Don`t mess with a pregnant woman. Kriget hade varit över på två röda. By the way, varför säger man ”två röda”?

Kan det vara så att Coldplay preciserar gravidas behov?

"When you get what you want, but not what you need
When you feel so tired, but you can't sleep
Stuck in reverse"

Får fundera på saken.

2 kommentarer:

  1. det positiva med emirates är den fria maten... Big mistake Arsenal Football Club, big mistake
    //Peter

    SvaraRadera
  2. Japp, tur att transferfönstret redan stängt. Annars hade de fått sälja tillbaka några spelare till reapris. En buffé kommer kosta dem dyrt... Oj oj oj!

    SvaraRadera