torsdag 19 augusti 2010

This is it.

Vad är det jag ser? Kan det vara… Näää… Eller är det? Jo, ta mig fasen - I see the light! Äntligen kan ljuset i tunneln börja skönjas! Huuur skönt som helst och lagom till morgondagens resa. Nu är det bara lite snörvel, men det är ju bara att bita ihop. Halsen måste vara hel, så jag kan skrika på kamelerna imorgon och två dagar framåt. Undra om de insett allvaret? Det här kommer vara det absolut tuffaste lägret jag någonsin genomfört med en grupp. Hoppas tjejerna älskar utmaningen! 10 pass på 3 dagar är svettigt. Det är inga hopp och lekpass direkt. Svetten kommer lacka. Har haft ett sånt här läger, typ, med damerna i Byttorp. Det renderade i att några mådde redigt illa, sjukskrivningar från jobb pga träningsvärk och så mycket mer. Får se om Kamelerna är tuffare? För nu drar vi upp nivån lite till. Träningskulturen har vi fått in hos tjejerna och då det endast blir två inneträningar i veckan under säsong så lär fysträningen fortsätta! Men några minuters skratt ska vi nog hinna med på lägret. Det händer mycket kul med tjejerna i vanliga fall, och det lär väl inte bli mindre när de uppnår fysisk trötthet på en djupare nivå. Antar jag. Blir nog varse om det!

Har kommit på något jag verkligen vrålhatar. Hata är ett starkt ord. Därför passar det så himla bra in här. Något som jag avskyr är att hänga upp strumpor på tork. Emma brukar fråga snällt om jag kan tänka mig att ta tvätten. Självklart så gör jag det, älskling, brukar jag svara. Det är bäst att passa på att samla några pluspoäng medan man kan, tänker jag i mitt stilla sinne. När sedan tvättmaskinluckan öppnas och det väller ut 200 par strumpor i vitt. Då är det inte kul. De där pluspoängen kunde kvittat. Enormt. Kom inte så prata om någon sketen graviditetsanledning. Någon måtta måste det väl ändå finnas? Eller? Inte? Jo. Eller? Hänga strumpor kan man väl göra om man är gravid? Varför får jag känslan att många kvinnor missbrukar oss som är "tofflar"? (Plural?) Skit samma, ofast är alla par vita, givetvis med olika nyanser. Sweet. Fast jag tror mig börja ana när Emma medvetet ber mig ta en strumptvätt. Det är när hon drar ut på David. Brukar låta så här… (Harklar mig)

- Daaaaaaaaviiid. Vill du göra mig en jättetjänst?

Daaaaaaaviiid, ska vara med en ganska låg röst. Är hon i samma rum så kommer världens största hundögon fram. Vad faan. Inombords gråter jag krokodiltårar. Men precis. Toffel. Så självklart står jag där 30s senare och hänger strumpor och gnäller för mig själv. 

Finns det anti-toffelmedicin?

Som kille tycker jag att det borde finnas. Det finns ju piller för att må bra, för att må dåligt, för att inte vara bakfull, för mer/mindre hårväxt, för huvudvärk, för halsont (tacka fasen för det iof), magont, för långa tånaglar och så vidare. Det finns piller för ALLT! Skulle kunna skriva spaltmeter om det. Svårt att säga att vi inte lever i ett pillersamhälle. Vissa är säkert jättebra, men det ska väl inte behövas 200miljoner olika piller för att mänskligheten ska kunna ta sig framåt? Folk undrar varför droger har blivit så vanligt. Folk käkar ju piller morgon, middag, kväll. Vissa behöver det kanske, naturligtvis. Vi kan bota mängder av sjukdomar, men kan inte få människor att ha leva ett drägligt liv utan piller? Lite skrämmande. Att vi, år 2010, ska leva i ett samhälle där piller är bästa lösningen på allt anser jag vara oroväckande. Likaså att folk accepterar att det är så?! Borde man inte lägga krutet på att försöka motverka anledningarna? Fattar att det inte tar två minuter, men acceptansen över att allt löses med piller känns lite olustig om jag får säga det själv. Vilket jag nyss gjorde. Bara en reflektion som jag inte alls hade tänkt ha här, men nu blev det så.

Ägna det en tanke. Om du har tid. Prio. Minns du?

Men kära kamrater, nu ska vi prata om Emmas bästa vänner! ”Wohoooo”! Ropar kanske några av er, men nej. Det är INTE ni. Det är ”dom”. ”Dom” är alltid på Emmas sida och gör så att hon alltid får rätt. Hur är det möjligt? Jag har aldrig sett eller hört ”dom”. Kommer jag med ett påstående så är repliken ofta:

- ”Dom säger att det är bra”.
- ”Dom säger att den filmen är bättre än den andra”.
- ”Dom säger att de här skorna ska vara grymt bra”.
- ”Dom säger att den här tröjan är något jag verkligen behöver”.

”Dom” säger jäkligt mycket som inte är till min fördel! Så kan man väl sammanfatta det och att ”dom” får vara delaktiga i många beslut i vårt förhållande utan att ens gett sig till känna.

Någon som vet vem/vilka ”dom” är? Eller i alla fall har en sambo som säger likadant. Då kan vi ju utforska det ihop.

I skrivande stund så är kl. 20.41. I Europa League kvalet står det i matchen Dnipro Dnipr - Lech Poznan 0-1. Bara så att ni vet. Europa League? Vad är det? Egentligen. Skräp.

Bilden är från bröllopet. Tagen av Elin,
än en gång på "fel" sida kameran.
Skulle gå till bilen innan. Träffade då Emmas syster Anna. Hon hade visst sett bilderna från ommöbleringen av deras hus på bröllopsdagen. Smart drag av Emmas andra syster Elin att vara på rätt sida kameran. För att inte synas på någon av bilderna. Nu blir det jag och Åse (Niklas syster) som får ta skiten. Hmm... Smart. Av Elin. Anna såg nästan mordisk ut i blicken när hon sa att hämden är ljuv. Hur som så var det ett otroligt fint och mysigt bröllop, allt klaffade och alla hade det kanonbra! Maten var ljuvlig (vilket är viktigt för att få högt betyg av mig) och bruden var otroligt vacker! (Räcker det med fjäsk för att slippa bli lynchad nästa gång vi ses?) Jag tror att det som räddade mig var att Anna var på jobbet. Hon jobbar med barn. Tur för mig. Den gången.











Hade avrundat mitt inlägg när jag fick ett hotfullt sms från Emma som är på spelkväll, så jag avrundar istället med ett stort FÖRLÅT till er alla (främst Lotta) för att jag störde er i 15 sekunder! Det ska inte hända igen. Jag ska genast återgå till soffan med min förkylning, toppad med en kall, halvgammal kyckling och lite gammal potatissallad. Ett glas vatten ska jag nog festa till med. Who`s laughing now?!? Ni hade velat vara i mina kläder nu. Även om ni hade försvunnit i dem... Typ.

1 kommentar: