söndag 15 augusti 2010

Bättre sent än aldrig?

Hej alla som råkat snubbla hit, medvetet eller inte... Nu så här, tio år för sent, så har jag hittat till bloggandet. Är det min grej?? Vet inte ännu, det får tiden utvisa.

Livet är bra snurrigt i alla fall, när skolan slutade i början av Juni så gick jag arbetslös tills i början av Augusti då jag började mitt "sommarjobb". Hur jävla kul är det att sommarjobba när man är 29? Kamelerna jag tränar sommarjobbar, de är fjååårtisar. Det är väl då man ska sommarjobba?? Inte när man närmar sig 30. Punkt. Nåväl, nu är läget som det är och det är (förhoppningsvis) sista vändan jag sommarjobbar. Snart går jag in i den sista terminen där jag ska skriva min C-uppsats tillsammans med M&M, Maria och Malin. Känns väldigt bra! Så det löser sig, tids nog. Det intressanta är att man under den här tiden även har tagit sig an 19 kameler i 15-16 års åldern i handbollen. Som tur är trivs jag ohyggligt bra med tjejerna, det är ett gött gäng och det är få träningar man lämnar utan att ha haft det väldigt bra! Om de trivs med mig låter jag vara osagt men jag trivs i deras sällskap hur som! Sa jag att vi inledde säsongen med 2 storsegrar mot Alingsås? Inte? Det gjorde vi. Smakade mumma!

I början av juni fick jag och Emma även det underbara beskedet att Emma är gravid! Så en höggravid Emma i slutet av högskolan känns som creme de la creme! För Emma kommer nog inte alls att vara småirriterad, frustrerad, krävande, tjatig och allmänt... Gravid. Men, men det får man väl ta. Det är ju trots allt hon som bär på vår blivande familjemedlem, även om det ser ut som att jag gör det. Ser mig själv numera som skengravid och med kraftig benstomme. Så anledningar finns. Of course. Någonstans i allt som pågår ska man väl kunna hitta lite tid till sig själv, samtidigt så gillar jag när det händer saker i livet, och det gör det ju onekligen nu. Fast jag tycker om alla delar! På olika sätt bara...

Fråga: Rättfärdigar graviditeten att Emma kan beordra mig att åka till statoil för att köpa kaffe?? Jaså det gör det? Blir en låååång höst/vinter.

Slog mig precis att Emmas main-man Winnerbäck skrivit en talande mening: "Det kallas tvivel, det där som stör, ja det kallas för en klump i magen och ett konstigt humör..." Nu när Emma är gravid så får den helt nya meningar.

I månadsskiftet Jan-Feb är det i dagsläget beräknat att "denna dära" ska anlända, vi kan kalla henom för den nye Cantona. Nej, vill inte lägga för stor press men vad fasen, det är väl inte för mycket begärt? Det har gått lite mer än tre månader och tro det eller ej så har det varit relativt smärtfritt så här långt. Då syftar jag inte bara på graviditeten i sig utan på Emmas humör. Visst har dagarna varit där hon varit lagom trevlig och visst har dagarna funnits när det varit skönt att sitta uppe sent bara för att det är... Tyst. Lugnt. Skönt. Fast jag måste ändå säga att hon skött sig rätt bra (Nix, inga pistolhot). Och ni som känner Emma förstår vilken bedrift det är av henne. Jag ska inte vara allt för naiv och säga att det kommer säkert gå bra i resterande fem-sex månader. Jag har sett hennes dippar och jisses, håll i hatten. Jävlas jag emellanåt för att trigga henne och för jag vet att stubinen är kortare vissa dagar. Ja. Så får jag då skylla mig själv? Ja. Men det tar jag. För det är sköj. Hur sköj som helst. Till den där dagen då det verkligen inte passar och den där dagen då jag verkligen måste få ur mig en (som jag anser) lustig kommentar.

Alla måste väl haft den känslan någon gång?? Att man vet att det inte är så lämpligt att säga en viss sak, men man bara MÅSTE få ur sig det. Jag har haft den. Många gånger. Kvennan ska härdas. Undra vad det kommer att kosta bara?

Den där känslan av att man ska bli förälder. Den är ganska svår att smälta. Samtidigt som den ger underbara lyckorus. Min första notis.

Hur många dagars illamående och hur många graviditetstest krävs för att man verkligen ska fatta att det är sant? Lös den gåtan, Einstein.

Är det meningen att blogginlägg ska vara långa? Jag är ju som sagt "ett barn av min tid", är bara några steg efter. He he! Nåväl, jag fortsätter! Varför då? Jo, numera kan mitt andra hem, text-tv, kontrolleras oftare och med en bra anledning då Premier League dragit igång! Huuur gött som helst! Imorgon är det en monsterdag på jobbet, tyvärr ingen träning och sedan United - Newcastle. Hur bra som helst! Världsklass! Tror att Uniteds nya värvningspolicy är bra, värva ungt och billigt, bara de inte gör som Arsenal och säljer när de är 21. (Obs! Sista raden är enbart skriven för att jag alltid brukar ha fel. Har jag det även denna gång så innebär det att United kommer slänga upp 300 mille för en grym innermittfältare eller anfallare)

Jag skulle gärna vidareutveckla vad min del av bloggen kommer att handla om, men jag är alldeles för impulsiv för att kunna skriva det. Har dock aningar om att det kommer att beröra handboll, kameler, skola, fotboll och givetvis vår väg mot en ny familjemedlem.

Man kanske ska runda av här? Får nog bli så... Tack för mig. Typ.

//David
Första inköpet gjort! Hur läckert som helst.

6 kommentarer:

  1. Vad himla roligt och följa er här! =)
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Du har ju ordets gåva David. Ska bli kul att följa detta projekt.
    Var något röd/svart virus efter texten bara...

    SvaraRadera
  3. jag hoppas att det blir några dagar sent faktiskt och att det lilla barnet kommer den 10 feb, det är ett bra datum och väldigt lätt att komma ihåg! (y) väldigt bra inlägg, lagom längd!

    SvaraRadera
  4. Riktig kul... detta kommer bli intressant =)

    SvaraRadera
  5. Grym idé! =) Jag älskar idén redan! KOmmer följa med glädje!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  6. vad nice! Härligt att följa era tankar (speciellt davids) angående graviditeten. Det är en blandning av massa tankar och funderingar och jag kan lova att INGA tankar är dumma tankar. Jag har nog tänkt det mesta och tusen ggr om. Folk säger att barn knappt kostar något under dem första sex månaderna vilket jag anser är fel. Det som kostar är alla jävla gravtest som man gör under graviditeten. För min del behövdes en del. Gjorde till och med test när jag var i 4 månaden. Med mage och utebliven mens så fattar jag inte vad jag tänkte på
    , haha.... Och david, om emma vill ha frukost på sängen och skjuts till jobbet så ska hon få det! Feel no pressure men those are the rules! ;)
    //lindgren

    SvaraRadera