måndag 16 augusti 2010

Win-Win situation!

God morgon! Eller morgon i alla fall.

Trodde att jag hade drömt, så jag var bara tvungen att slänga på datorn och kolla om det stämde att BBB, Blatten Börjat Blogga. Så var det visst.

Vill börja med att säga ett stort TACK till alla för era underbara gratulationer! Det känns stort, inte trodde jag att så många skulle gratulera till vår bloggstart. Ho ho ho, tråkig David-humor när den är som bäst. Skämt å sido, det känns underbart att så många bryr sig om det som komma skall! Tack!

Dagens Gravid-dilemma:

Emma: Daaaavid?
Jag: Öh... Va... Ja? (Nyvaken)
Emma: Kan du skjutsa mig till jobbet? Jag känner inte för att åka buss.
Jag: Nähe? Varför inte då?
Emma: Jag är gravid...

Man kan ju inte gärna säga: "Nej, bit ihop." Eller så är det en sån sak jag kommer säga, när jag verkligen känner att jag bara MÅSTE jävlas lite. Kommer inte bli en rolig följd direkt, men... Ja. Varför känns det även som att det inte är sista gången jag får den frågan?? (Inte första heller för den delen.) Innebär det att jag kan be Emma om massa tjänster? Jag är ju trots allt skengravid! Jaså, det kan jag inte, säger du? Det var den jämnställdheten det.

Fick fler glada nyheter igår! United gick ut med ett pressmeddelande om att de förbjudit Vuvuzelas på Old Trafford. Tack för den! Gillade folk verkligen dem där tutorna? Finns inte en chans. Måste ha varit ett steg i att jävlas med mänskligheten, sätta den på prov. For real. Den slog mig, jag gav upp. Stängde av ljudet på TV:n under fotbolls VM. Smaka på den! Sådant vedervärdigt bröt! Men jag ska inte gnälla över den mer, jag slipper ju eländet på Old Trafford! Home of football!

"detta kommer bli intressant =)" skrev fröken Pareus som kommentar. Jag vet vad hon syftar på. Det lär ju blir ett par skriftliga bataljer här, mellan mig och Emma. Det kommer bli intressant. Även om det givetvis nästan alltid(?) är med en glimt i ögat. Personligen ser jag det som en win-win situation. Fröken Pareus är en del av Oldies but Goldies gänget, som är Emmas järngäng. Då skulle man ju kunna tro att Emma har fördel av det, men icke! Även om jag vet att alla är väldigt goda kamrater med varandra, så finns det nog inte många kamratgäng som verkligen njuuuuter (skulle kunna skriva blir i extas) av att få sätta dit någon annan i gruppen! Så skulle det krisa, då vet jag vilka jag kan söka underlag hos, för att åter få övertag på Emma! 8 dagar i veckan.

Win-Win situation.

//David

1 kommentar:

  1. Ack så sant David haha!! Känner att denna bloggen kommer ge mig glädje! =)

    SvaraRadera