fredag 27 augusti 2010

Den andra sidan av en gravid kvinna!

Fotot fyller egentligen ingen funktion.
Läste på en sida att bloggen blir mer
levande om man har foton. Så jag tog
ett, till inlägget, meningslöst foto. En
bild säger mer än tusen ord sägs det.
Meningslöst att skriva en blogg  då
med andra ord. Fotoblogg? Hmm...

Den mysiga sidan, är förvisso sällsynt, men den finns där i alla fall. Jag har nu sett den andra sidan. Sidan som är riktigt mörk och överjäklig! Emma är nu på väg till Danmark med handbollslaget, men för att överleva där krävs det packning. Där har ni det. En gravid kvinna som packar och en skengravid sambo som vill hjälpa till är ingen bra kombination. Det låter bra, men oj så fel det kan bli.
För det första så är det en känslomässig karusell, som svänger fort. Då menar jag FORT! Gäller att hålla i hatten när det blåser. Ett exempel kan vara som i

Dagens Graviditets Dilemma som innefattar världens svåraste fråga.

- Vilken av de här två ska jag välja? Är den här snygg?

Nu snackar vi no win – no win situation! Säger man på första frågan exempelvis att A passar bättre än B, så blir man halvt lynchad och frågan ”Tycker du B är ful?”. Frågan är inte snällt ställd utan ska fräsas fram så salivet sprutar ut mellan tänderna. Rödsprängda ögon och oftast med två horn i pannan. Lite rök ur öronen är inte fel. Inte om jag, sambon, får beskriva det hela. Vad ska man svara på båda frågorna ovan? Har försökt med ”Jag vet inte vilken jag skulle välja, båda är snygga…” Saliv. Röda ögon. Horn. Rök. ”Det är mitt problem att jag inte vet. Därför frågar jag dig!” Det är då man svarar att ”Ja, du kanske ska ta den blåa”. Saliv. Röda ögon. Horn. Rök. ”Tycker du den andra är ful? Varför sa du inget när jag köpte den?!?!?!” Båda är fina, men… Och så är man i ekorrhjulet. Hur lätt är det att ta sig ur det? Efter några vändor så växer naturligtvis irritationen och det märks. Lugnar sig diskussionen? Icke. Då kommer den klockrena kommentaren ”Du får inte vara irriterad, jag ska vara det!” Då skrattade jag till. Inte okej. Tro mig. Inte okej.

Säljes: Ekorrhjul.

Sökes: Svar på hur ärlig man ska vara. Samt timing.

Svar: Svaret på de två frågorna i DGD är svåra i vanliga fall. Blir inte lättare under graviditet.

Fast jag älskar min sambo. Mer än något annat. Hon är underbar, hon har sina moments. ”Vem har inte det?” kanske ni tänker… Nej, inte sådana moments – ”Emma-moments”. Det har inte alla. Fast efter åtta år så har man lärt sig att älska alla sidor, hennes positiva sidor väger klart över, det finns väldigt gott om dem också. Fast det är inte lika intressant att skriva om! He he.

Nu börjar 2.5 dagar med ungkarlsliv! Ska olja igång min gamla höftprotes, sen kommer det svänga på Vindelgatan! Wohoo!

Ska en snabbis till Skövde imorgon, brorsan kommer hem så man får väl säga hej. Brukar inte ta så lång tid. Han har lovat/hotat att köpa en Aston Villa tröja till barnet. Fy faan. Då blir det stryk. Fast avvaktar tills efter OS 2012. Då bor han i England fortfarande och då kommer jag, hans underbara bror (med sambo) för att bo gratis. Då ska det förhoppningsvis kikas handboll i massor. OS 2012, är det för tidigt för en unge som är född -11 att delta? Har ju grymme talang. Ska väl inte sätta för höga krav. Kan vänta till OS 2016.

Träning om en timme.

Behöver bara raka mig, packa, byta om, tanka, äta, läsa tidningen, kika igenom text-tv, fantasy premier league behöver kollas upp. Tur att jag inte är gravid. Bara skengravid. Och man. Eller grabbhalva åtminstone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar