lördag 8 oktober 2011

Började kanon!

02.00 vaknade Gabriel. Mumma! Han var hur pigg som helst. Det var inte mamma och pappa. Lite trötta i ögonen. Somnade om vid tre... Rolig timme.

Och skön start på dagen!

Idag har vi varit ute hela dagen och Gabriel mår så gött av det! Han har tagit igen sin förlorade sömn. Gött för han.

Det har inte mamma och pappa gjort. Vi ligger nedbäddade nu. 20.16. Kommer säkert sova om en stund, om Gabriel vill. Vi vill. Grymt tidigt men jisses vad trötta vi är!

Var på Havets Hus innan, Gabriel hade det kanon och så även vi. Det var läckert att komma så nära fiskarna. Vi har några härliga filmklipp o bilder men dem får vi ta en annan gång... Finns på kameran.

Hoppas ni uppmärksammat vår rutin att åka bort en helg när det inte är Premier League. Genidrag!

Vi har käkat för jäkla gött idag, två gånger om. Fläskfilé ena gången och en jätteräkmacka den andra. Bilder uteblir pga allergi.

Jag är tokallergisk mot matbilder. Vill inte se vad andra äter och skiter i det också. Hur det ser ut. Behöver inte se att folk ätit en köttgryta m couscous. Räcker att någon berättar det för mig om det nu känns väsentligt... Blir sällan inspirerad när andra pratar mat. Jag har mina 4-5 rätter och de kör jag på... =] I am a vanemänniska.

Yes I am.

Tippade på att G vaknar 05.20 idag. Skulle innebära ca 9h sömn. Yeah right! Vill nog ha käk innan dess!

Någon som vill se en bild?

Vad är det som rättfärdigar vilka rätter (hö hö hö) som man kan, bör, ska visa bilder på...? Någon som kan övertyga mig? Jag är inte omöjligt. Det är jag aldrig.

Vad innebär ordet "Tagga"? Tagga för match är jag med för... Men att skriva "Tagga resan till Överkalix..." Vad menas då?

På tal om ungdomars ordval. Finns det nåt mer irriterande än att få svaret: "ofta"... Berättar man att man till exempel varit i England så får man ibland reaktionen "ofta". Totalt intetsägande och diskussionsförstörande....

Hur gammal är jag egentligen? Och vilka klagar jag på? Jag som ligger till sängs 20.39 som hon hunnit bli.

Värsta gamlingen, ba! Typ. Ofta.

Nej. God natt. Farbrorn ska sova.

Nu. Inte ofta.

Får se vad morgondagen har att bjuda på!

Gabriel stirrar ut över det stilla vattnet på kvällspromenaden! Kvällspromenaden kl 14... ;) Eftersom det knappt är kväll nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar