lördag 1 oktober 2011

Det stod någon i vardagsrummet!

I've got another confession my friend
I'm no fool
I'm getting tired of starting again
Somewhere new

Were you born to resist or be abused?
I swear I'll never give in
I refuse

Is someone getting the best...

...the best.

...the best.

...the best of you?

Det var några dagar sedan. Foo Fighters spelade för fullt och det var helt underbart att se Gabriel som stod i Emmas knä! Han gungade med, applåderade och "sjöng". Var det inte det kärlek så säg...

Inte Kuduro. Men ändå.

En fråga direkt till företagen som fått för sig att göra barnpyjamas - Varför är det 534 knappar för att få ihop skiten?? Och det ska göras i mörker, kl. 04.03, med en skrikande unge och i en stank utan dess like. Jävla bra kombo... Måste väl finnas en bättre lösning? Ska fila på en.

Sova näck?

Hade varit bättre. En fredag 04.03.

På tal om nåt helt annat. Såg ett reportage på nyheterna igår. Det var om ett fall i Halmstad, sexuellt övergrepp på barn. Maxstraff? 2 år. Vad faan. Skicka asen så jäkla långt bort det går, där det är kallt och jävligt. Ett sketet fängelse i Sibirien! 2 år. Lägg av. Har alltid blivit förbannad när man hört talas om fall som berör det, men än mer sedan man blev förälder.

Jag bekostar resan till Sibirien. Skicka asen dit.

Är meteorolog världens enklaste jobb?

Senare i samma nyhetssändning så såg jag ytterliggare ett reportage. Ännu ett från protestaktioner i arabvärlden. Varför fokuserar de alltid på alla skyltar som folk bär? Inte en jäkel som fattar vad det står. Kanske 0.01 procent i Sverige. Är det för att förstärka känslan? Känslan som man tyvärr redan är avtrubbad mot.

Nu till den person som var i vårt vardagsrum. Det var skittidigt och jag skulle upp för att åka till jobbet. Jag samlade ihop mina saker. Gick mot trappan. Kolsvart. Gick ner för trappan och fick se någon som stod i vardagsrummet! Tror ni jag sket på mig?? Ja, nästan. Hjärtat tokbultade och jag tände lampan fort som faan. Där stod den jäkeln. Han som nästan fått mig att trilla av pin!

Gabriels förbannade Barbapapa ballong... Stor som stryk.

Jag vaknade till i alla fall. Alltid nåt!

Emma var på Ullared för några veckor sedan. Kollade på pulka sa hon. Helvete. Tänkte skriva en novell om det.

Fast behövs verkligen det?

25 grader ute.

Sista rapporten från gårdagens nyheter. Den ligger en 16 meter lång kanin på torget i Örebro som de inte vet vad de ska göra med. Ett konstverk. Snacka om frustrerad konstnär. Nu jäklar ska ALLA se mitt verk. Men vad gör vi med skiten sen? 16 meter. Det är en rätt bra bit.

Christian Olsson behöver förvisso bara tre steg för att ta sig förbi.

Men en annan behöver fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar