lördag 22 oktober 2011

Emma "händig" Payani

Helt suveränt! Min underbara fru har räddat humorhelgen. Trots att hela söndagen är kvar så finns inget som kommer slå detta.

Jag dricker inte kaffe, och skulle jag koka det så finns risken för misstag. Medvetna eller inte låter jag vara osagt! Men att en såååå van kaffedrickare som Emma "minst-tre-koppar-om-dagen" Payani skulle leverera en dån här miss. Det trodde jag aldrig. Inte ens jag har lyckats med det!

Vad gjorde hon då? Glömde hälla i kaffe? Vatten? Glömde att sätta på kaffekokar'n? Fel mått? Nej. Inte ens nära! Tidigare nämnda misstag hade jag nog låtit passera bloggen. Men nu är det för bra för att andra inte ska få ta del av det!

Elakt? Nä. Och värt det. Alla gånger...

...hon glömde för f**n att sätta dit kannan!!! Och hur är det möjligt att missa det???? Jag hörde bara en rad svordomar från köket varpå hon sa att det är kaffe överallt! Varför då, svarade jag. "jag glömde sätta dit kannan..." Jag bröt ihop. Så jäkla bra!

Som grädde på moset så hade det gått ett tag innan hon märkte det, och vi har en sån där dropp-stopp grej så det välde ut kaffe från ovan! He he!

Häller man inte i vatten med kannan och sen sätter den på plattan? Så gör jag.

Glömma kannan.

Det är 5-stjärnigt! Helgen är räddad. Man blir som man umgås sägs det ju.

Så oroväckande rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar