fredag 21 oktober 2011

Gåtan om bananflugan!

Emma är rätt smart alltså. Hon är en jäkla strateg och försöker dölja det. Men nu har har jag nog avslöjat henne. Hon vet att jag tycker det är halvtrist att plocka ur diskmaskinen. Hon tycker detsamma. Men det jag tycker är mest dödens av allt är att vika tvätt. Det är nåt sanslöst tråkigt!

Jag har nu börjat skönja ett mönster.

"David, disken är klar. Antingen tar du den eller så får du vika tvätt. Vilket vill du göra?"

Mitt svar borde vara: "Det är du som är kvinnan i huset, du ska göra båda!"

Fast nu är ju inte läget så. Jag är en toffel av rang och Emma är nästan mer man än mig - hon är händig! I suck.

Bananflugor - en av de mest irriterade insekterna. Men var kommer dem ifrån? Det ska jag nu besvara efter att ha hört svaret häromdagen när jag åkte till jobbet.

Det är alltså så att bananflugorna redan finns i bananen. De ligger i små ägg i bananen. Tänk på det nästa gång du käkat en banan... Då äter du även bananflugeägg. Mmmm!!

På tal om att äta, i samma radioprogram sa de att man i genomsnitt äter cirka 7 spindlar innan man dör. Vanligast är att man äter dem på nätterna. De kryper i ansiktet och så suger man omedvetet in dem! Mums!

Undra hur man gör för att komma fram till nåt sånt?

Bananas are for monkeys...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar