tisdag 18 oktober 2011

Segersötma!

Elin har precis åkt hem. Mycket trevligt med lite spontanbesök som bryter vardagsslentrianen! Gabriel fick lite extra mys och ett knä till att krypa till.

Fick ett alarm i morse, strömmen hade gått här hemma och det var visst kolsvart eftersom solen knappt visar sig längre. Min kunskap i ämnet är milt sagt begränsat och därav gav jag tipset "tänd stearinljus!"

Hon lät inte så där jäkla överlycklig...

Vi la på då det slog mig, min kollega på jobbet har en gubbe som håller på med... El. Typ. Hon måste ju veta eller kunna ringa sin man. Jag frågade. Hon svarade. Strömmen kom.

Som jag tolkar situationen så var det jag som löste det hela.

Och det var väl egentligen dit jag ville komma. Jag är en händig man, om man ser det ur mitt perspektiv! Vilket sällan görs.

Eller är befogat heller, för den delen...

Mer jobb: igår på samlingen innan mellanmålet så sa vi att barnen skulle få lira brännboll. "vi mot fröknarna" kläckte någon. Fyra "fröknar" mot 17 ungar.

Game's on!

Vi "fröknar" jäklades lite med barnen innan det var dags för match! Några minuter gick innan vi insåg att vi kommer få slita häcken av oss. Men vi bet ihop och vann komfortabelt med 48-40. En vinst är alltid en vinst.

Även om den trasiga axeln gör sig påmind idag.

Det var det värt. Segersötman är underbar! Även om matchen var mot 9-åringar... He he!

Snart halvtid i CL. United har 0-0 mot nåt skitlag. Sicken skräpmatch! Blir dödlig fångst och jag inser snart hur bra jag har det!

Pappas favorit:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar