fredag 14 oktober 2011

What to wear?

Såhär kan det se ut i ett sms från en fru till en make:

Du som varit ute, vad ska jag ha på Gabriel när vi ska till stan?

1. Skinnjacka med två tröjor
2. Didriksson med två tröjor
3. Linnebody, en tröja o vinterjacka

A. Filt
B. Åkpåse
C. Footsack kompletterat med ev filt?

Stackars dig älskling som ingått äktenskap med tidernas mest obeslutsamma kvinna. Nu finns det ingen återvändo. It's you and me forever now baby!

(Jag bjussar på denna för jag vet att jag är hopplös. I feel it myself! Men jag vill ändå föra till protokollet att: 1. Vi har ingen termometer. 2. Vädret är jäkligt lurigt nu, vinden gör det kallare ute än vad det ser ut. 3. Vi har skugga över nästan hela tomten så här dags så det är svårt att gå ut och känna själv. Så det så!)

Nu ska jag och Gabriel a.k.a Tromben (som återigen bestigit första tre trappstegen nu på morgonen och hann med att göra en "Carola" och dra upp hela ljungplantan ur krukan när han satt i vagnen medan jag tog på mig skorna nyss) träffa Rydberg på en lunch. Golden Elephant (eller Murder Thai som vi hellre kallar det på grund av det mord som utfördes där för några år sen) blev det och JAG bestämde det efter att lite snyggt ha försökt få Rydberg till att säga plats utan resultat. "Nä du med din beslutsamhet får bestämma" skrev hon till mig igår. Så det fanns ju inget annat att göra. Man viker sig aldrig inför en annan Oldie but goldie. Nä, det gör man bara inte...

Peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar