fredag 28 oktober 2011

Skidvalla och köphysteri

You can call me an outsider baby, just remember that I'm also your wife and that I very easily can put you on the so called "outside" if I wanna. ;)

Som David redan skvallrat om så är Gabriels första pulka inköpt så måtte det nu bli snö i år. I värsta fall får jag knycka Rudolf Anderssons mästerliga skidvalla, dra på det på pulkan och *poff* så får Gabriel inte bara åka pulka utan får också tillfälle att öva upp sin visualiseringsförmåga när vi låtsas att marken är täckt med vid snö medan jag drar honom ner i backen. Det var knappt att vi fick tag i en overall när vi skulle köpa en i början av oktober, så när jag såg pulkan tänkte jag att nu jäklar ska jag passa på. Annars hade scenariot säkert sett ut så att när snön väl kommer och min naturliga inställning säger åt mig att "nej, om vi inte skulle ta och köpa en pulka till Gabriel" så hade det väl alla pulkor varit slut de med. Här är det slutchansat helt enkelt.

Vad tror ni förresten att Gabriel kan ha för klädstorlek i sommar? Han har strl 80-86 nu. Tänkte att jag skulle shoppa klart hans sommargarderob nu så jag är färdig....

(Och för er som undrar så har jag alltså lite problem med att släppa det galna i att det inte finns en overall att få tag på i oktober. Nu är problemet löst i och för sig, tack vare svärföräldrarna i Skövde som skickades på uppdrag att leta i affärerna där. But still. Jag tycker att det är helt galet iallafall!)

Mina tankar går för övrigt till min fina kamrat Joakim "Seppo" Falk som idag gör sista dagen på vad han kallar "themaddafackinghelvetesveckanofdoom". Någon flane på hans jobb hade kommit på att de skulle ha en mediefri vecka på jobbet utan radio, ipods eller liknande musilkkällor. Så där har han stått i produktionen och lyssnat på maskinbank hela dagarna i en vecka nu. Fy för det. Vad är det för en grej att komma på då? Vill de sänka effektiviteten totalt på stället? Heelt galet det där med. All heder till dig Seppo som har stått ut. Jag skulle nog smugglat in en hörlur i örat ändå.

David erbjöd sig att ta Gabriel på morgonen idag eftersom han börjar 10 idag. Erbjudandet välkomnades med glädje. När sen Gabriel vaknade vid halv två inatt och jag var på väg upp ur sängen slog det mig "nää, detta skulle ju likväl David kunna få göra med, det är ju ändå bara en arbetsdag kvar till innan helgen". Så jag sträckte mig över på hans sida, knuffade honom på axeln (Eller om jag sparkade honom på vaden? Minns inte helt...) och sa till honom att han får gå in till Gabriel. Samma sak vid fyra. Knuff/spark, David vaknar och jag ligger kvar. Vardagslyx!! Kan en helg egentligen starta på ett bättre sätt? Ja det skulle väl kanske kunna vara med Morgonpasset i P3 då? Eller vad säger du Seppo? ;)

Vädret är gråare än gråast ute idag. Men som mannen, myten och legenden Rudolf Andersson en gång sa: "Sol i sinne, brun inne". Allt handlar bara om inställning (och en sollampa). Jag har ingen sollampa, men en Tromb och han bryr sig inte om gråheten utanför. Det är fullt ös oavsett väder. Så därför ska jag nu passa på att dricka upp kaffet och njuta av att göra ingenting en stund innan han vaknar från sin vila.

Peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar