torsdag 27 oktober 2011

Outsiders!

Jag och Emma kikade lite på Rosa bandet galan igår. De hade en kille som skulle få folk att ringa in och ha chans att vinna bil. Problemet? Han visste inre vad han skulle säga! När han kom in live så fick han efter några försök ta upp en fusklapp och läsa på utantill. En snabbis tillbaka till scenen och programledaren innan det var dags igen. Tillbaka till bilkillen: "nu är jag med i matchen, ring...." och så sa han fel nummer... Tre gånger i rad på 15s!!!! Han kom inte på sitt misstag utan programledaren på scen fick skrattandes rätta honom i efterhand. Jag skämdes nåt kopiöst å hans vägnar! Fick byta kanal. Klarade inte av att se det. Stackarn. Sålde inte in sig direkt. Det är sällsynt det där att man skäms för andra på tv. Och då bortser jag från alla IQ befriade dokusåpor.

Nu förstår jag varför Rädda barnen galan hade Bosse bildoktorn! Han visste ju (nästan) vad han skulle säga! "Här har vi en Wolksvagen och den... Ehhh.... Den.... Ehhh.... Det är en fin bil ni vill ha!"

På tal om korkade människor....

Emma råkade få på Outsiders för ett par dagar sen - där var en tjej som påstod sig ha fått dinosauriefobi. Det hade hon fått efter att hon sett Jurassic Park. Hon var livrädd för att en dinosaurie skulle komma utanför fönstret. Hon kunde bara se Jurassic Park filmen om någon var med...

Outsiders.

Är det en modern tappning av en Ding Ding Värld?

Jag ska fortsätta skriva om en kandidat till Outsiders. Det är en lycklig 26-årig tjej från Borås som igår köpte en barnpulka (bild 1) till sitt barn och dessförinnan la upp alla pulkor för att se vilken som är bäst (läs: vilket klistermärke som satt rakast, vilken som var minst repig, finast sits...) se bild 2.

Nästa vecka på Outsiders får ni se hela inslaget!

Antydan till snö = noll. Men kan vara bra att ha en ifall om att...

Min älskade Emma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar