torsdag 20 oktober 2011

En doft av apelsin

Efter lunch tog jag och Gabriel en promenad till mitt jobb. På vägen dit måste vi trevligt nog passera en återvinningsstation. Döm om min förvåning när då doften av apelsin låg tjock runt området. Jag tittade mig runt och fick lustigt nog se två fulla släp med med apelsinrester. Jäkligt konstig syn. Jäkligt god lukt.
But why? Varför ligger all apelsin här och gör mig läskad? Jo, på grund av Brämhults Juice slog det mig sen. Fabriken som ligger bara några hundra meter ifrån återvinningsstationen har lämnat avfallet här tills vidare, för att någon annan sedan ska komma och hämta flaken och föra dem vidare till ett ställe där biogas ska tillverkas. Det var alltså bra skit som låg där och luktade delicious! =)

Såhär såg det ut:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar