tisdag 8 november 2011

Det var trots allt...

...en bra helg i Skövde. Rev upp känslor men ändå skönt att vara Hemma igen.

There's no place like home!

Emma nämnde skadevi, och nog betade man av sina timmar där. Det är en speciell känsla. Varför har jag inte varit där på så länge med ett lag?? Den tanken slog mig...

Gabriel växer så det knakar, men som ni ser på ena bilden så har han en it kvar till farsans skodtorlek! Men det tar sig...

Som relativt nybliven radiolyssnare så lär man sig en hel del. Exempelvis att fotbollslaget Boca juniors färger är tagna från Sveriges flagga. Det ni! Men hur då? Jo, de var oense om vilka färger klubben skulle ha, så dem gick ner till hamnen och sa att nästa båt som kommer in och har en flagga, de färgerna tar vi. Och då kom en svensk båt... Lustigt!

Tänk så mycket viktig kunskap jag gått miste om genom att ha bojkottat radion. 30 år till spillo.

Nu är det så här. Mogen kvinna. Det fick jag visst äta upp. Big times. Men som ni kanske noterade i Emmas förra inlägg så är jag inte ute och cyklar.

Hon är en mogen kvinna.

Med en omogen man.

Tror snart insikten har nått Emma. :)

Besöket på Skadevi gav mer. Både förfrågningar om att ta över lag och det bygger alltid upp ett sug. Ta över lag i år är inte aktuellt. Men det kommer en ny säsong och då för vi se vad som lockar!

Tycker det är underbart att man är så pass mycket idrottsnörd så att man räknar säsonger istället för år.

Det är bra grejjer det!

När jag klev upp med Gabriel i Söndags så fick den mogna kvinnan lite sovmorgon. Fick istället sällskap av Gabriels farmor. En annan mogen kvinna. Hur som, Gabriel läste tidningar för fullt, bäst var dock BR:s Önskeboken. Som ni kan se på bilden... Kalle Anka rev han sönder. Kalle Anka.

Den bästa toalettblaskan av dem alla! Det får vi jobba lite på.

Vi vände bort blicken för en sekund och då hade han satt fart mot deras katt missans matskål!

Underbart. Det är min grabb! :)

Nu stundar en arbetsdag från 08-20. Underbart! Det är så skönt att slippa planera sin fritid! :)

Träna ett handbollslag just nu går liksom inte som ni förstår.

Men det kommer en morgondag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar