måndag 28 november 2011

Varning för utmärkelse!

i lördags tyckte jag att 05.26 var tidigt.

Igår tyckte jag att 05.06 var tidigt.

Idag ÄR 03.32 fruktansvärt tidigt. Sen slet min älskling i 1,5 timme för att få lillfisen att somna.

12 minuter senare skulle jag upp.

Utvilad och pigg. Hmmm...

Jag och regeringen ville avsluta helgen på nästa sätt och hyrde en film igår - Tree of life.

Vi såg 25min.

Konstaterade följande:

Brad Pitt var Sean Penns pappa (tror jag). De levde i två olika tidsepoker som det hoppade emellan.

I filmen sa de, snällt räknat, fem ord de första 25min.

Efter 18 min började nåt "ljusspel" som skulle påvisa jordens skapelse eller nåt i den stilen.

Jag gick jag ut och fyllde på Emmas kaffe och fixade tilltugg.

Sju minuter senare kom jag tillbaka och "ljusspelet" fortsatte men hade gått över till att vara ett vulkanutbrott samt att det hade kryddats med operasång.

Två minuter senare så satte vi på King of Queens. Högklassig humor som ramade in kvällen på ett fint sätt.

Min vaga beskrivning är pga att vi endast såg en kort stund av filmen som varade 2,5 timme.

Summa summarum: Varning för filmer med massa utmärkelser!! Ju fler utmärkelser desto mer invecklat och konstigt är det. Eller snarare konstnärligt. Kan säkert vara givande någon dag då man känner sig mottaglig för sådana filmer. Men inte passande för trötta småbarnsföräldrar en söndagskväll. Såg för lite för att säga att den var urkass. Den var bara lite för invecklat för min del.

Men men... Klockan är nu 05.22 och det är dags att ta en skön morgondusch!

Ha en skön dag! Även ni som har mage att sova till 8... 9...

Det är ju rena studentlivet. :)

Att vara förälder förändrar mycket. Innan var jag en riktig nattuggla som satt uppe hela nätterna och kikade Discovery channel, sov ett par timmar och släpade mig till jobbet.

Nu börjar det klia i ögonen bra mycket tidigare...

Jag börjar bli gammal.

Eller så är det att jag är förälder. Oavsett....

Nu ska jag duscha! Men vem fasen bryr sig om det? Jo jag! Och mina arbetskamrater. :)

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar