lördag 26 november 2011

Utsänd av regeringen

Klockan är 09.35. David stängde nyss ytterdörren och är i detta nu på väg till Coop med en lista i handen. Av en mångårig studie att döma så vet att detta sällan görs så kvickt av min käre man. Så nu har jag stressat på han hela morgonen för att om möjligen höja gångtempot mellan hyllorna lite, because I'm in a hurry. Innan klockan elva ska jag laga mat och göra mig iordning för att sedan ta bussen över stan upp till syrrans handbollsmatch i Hestrahallen. Så den tiden han tar på sig avgör vilken tid jag har på mig och det lät jag han veta. "Bara så du vet så ska jag klocka dig denna gången..." sa jag till honom innan han gick. Så sagt och gjort. 09.35 stängdes dörren. Now it's up to him!

EDIT:
10.20 öppnades dörren igen. En helt klart godkänd insats. Regeringen är mycket nöjd och David kommer att få fortsatt förtroende för framtida uppdrag. På listan fanns dessutom ett lite klurigt inköp, vilket gör att tiden till och med känns en smula imponerande. David skulle förutom att köpa några matvaror även ge sig in på Coop Bygg och köpa några krokar som vi behöver för att hänga upp några vimplar i taket i Gabriels lekrum. Så applåder till David att det endast tog 45 minuter.

1 kommentar: