måndag 14 november 2011

Nonsensord som flykt

Gabriel sover. David är på träning. Jag ligger på madrassen i Gabriels lekrum. Det är mycket annat som jag borde göra, men jag orkar inte. Inte just nu. Istället skriver jag en massa nonsens här för att fly från "måstena" ett tag till.

Kikade igenom och slängde gamla anteckningar på mobilen nyss. Hittade då denna anteckning:

13.55 bajs
13.59 bad
14.14 upp
14.19 ersättning klar
14.29 går inte
14.39 sover
15.10 vaknar

Detta är alltså stödanteckningar till vad som var tänkt att bli ett roligt inlägg för några veckor sedan, men som sen aldrig hanns med att skrivas. Nu i efterhand får dessa stödanteckningar mig att känna mig helt koko. Vilken sjuk grej att anteckna egentligen! "Först bajsade han, sen fick han ett bad, därefter lite mat och till slut fick jag honom att somna, men det höll ju inte länge..." Hmm...bloggen gör onekligen konstiga saker med en...

På fredag bär det av till Ullared. Jag, syrran och mamma åker och Davva är överlycklig att slippa. Jag kan i och för sig heller inte säga att Gekås hör till mina favoritställen i livet men jag kan se dess fördelar. Framförallt nu som småbarnsförälder. Så vi får la se om vi springer över några fynd. Det behövs handlas lite julgrejjer och väl på julavdelningen så får jag nog ta och plocka fram lite självbehärskning ur ryggan för när det kommer till jul och stämningshöjande "lull lull" så vet jag att jag har anlag för att gå helt bananas bland ljusen och kulorna och änglarna. Ja, ni förstår vart jag vill komma...

Hmm...ser nu att klockan tickat och börjar bli sen. Bäst att avrunda och göra de där måstena nu. I ett svagt ögonblick lovade jag nämligen att ha maten klar när David kommer hem. Så plikten kallar gissar jag. Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar