onsdag 9 november 2011

Lärare gör ofta fel!

Skönt att den stora killen från den lilla staden kan sätta sin fru på plats. Hör och häpna, det verkar finnas en värld utanför lilla Göteborg (läs Borås). Pissetofflor kan nu ses som ett vedertaget namn på badtofflor framförallt.

"Jag ska vara flawless framöver..."

Emmas kommentar på att min hämnd kommer vara ljuv.

Jag ska vaka över henne som en hök. Första missen kommer blåsas upp till stort förstasidestoff...

"I was once like you are now, and I know that it's not easy,
To be calm when you've found something going on.
But take your time, think a lot,
Why, think of everything you've got."

Cat Stevens kan... Father & son.

Epic... Episk. Nästa irritationsord från dagens ungdomar.

Tänk så ofta lärare gör fel och säger att eleverna ska välja ett av flera svarsalternativ till en fråga. Det är alltså felaktigt ordval om man nu ska vara petigt.

Alternativ, kommer från latinets Alter som betyder två. Vilket gör att om man har annat än två alternativ så är det fel! Klart tänkvärt... Eller? Nej. Men att istället skriva att eleverna ska välja en av följande valmöjligheter, är alltså mer korrekt svenska.

Säger halviraniern.

Frågor på det?

Nu har jag bidragit till den svenska skolans utveckling. Känns bra. :)

Emma har varit nära att i vaket tillstånd trilla ur sängen tre gånger på två dagar. Vems fel?

Madrassens. Den har legat fel. Jag har suttit hela natten och spanat, men den har inte rört sig en millimeter. Inte av egen kraft iallafall Så nu borde det inte inträffa igen.

Yeah, yeah...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar