torsdag 10 november 2011

Nackont + Julmust = Sant!

Igår efter jobbet mötte jag upp mina två juveler på Coop. Vi skulle handla lite mat. När jag väl kom dit så väntade dem vid... Precis julsakerna. Tre-fyra saker senare gick vi vidare.

Jag bar Gabriel medan Emma sprang runt mellan hyllorna. Det blir lugnast så!

Det blev ett lite längre stopp vid deras köttdisk. Inte för att jag var hungrig, vilket iof är en befogad tanke, men för att de hade ett akvarium som Gabriel tokälskade! Många småfiskar i olika färger som betedde sig precis som Gabriel. De bara yrde runt, så säkert därför de "connectade" med varandra!

Emma avslutade besöket på Coop med en klassiker: "Jag behöver en julmust för att bota nacken!" Mmhmmmm.... Klart att du behövde älskling! Så idag kommer jag inte få höra nåt om en värkande nacke.

Jag har en olustig känsla.

Kan inte minnas att jag såg Emma dricka julmusten igår.

Det innebär att hon... Kan... Näää...

Måste höra med en vän som är sjukgymnast och se vad de senaste rönen är. Finns det något samband mellan julmust och nackont? Det vore tacksamt och smidigt men sanslöst dyrt då Emma säkert kommer påstå att detta en lång process! Det blir nog julmust till Juli... Fast å andra sidan så blir det ju påskmust sen så det lär väl snart vara en "året-om-dryck..."

Vi säger ofta att "oj vad tiden går snabbt..." med Gabriel och hans utveckling. Det gör det. Idag påmindes vi om det när Emma skulle ta upp honom.

Då stod han i sängen och väntade på att vi skulle komma in! Han kändes rätt stor då, milt sagt...

Funderade lite på framtiden igår och mindes vad en vän sa till mig när Gabriel bara var någon månad:

"Ni kan ju ändå vara lugna, tänk på oss som måste köpa hagelbössa och vakta vår dotter till hon fyller 35. Ni kan ju släppa er son när han är 14. Det är för jäkligt att ha en dotter, man blir jäkligt överbeskyddande!"

Det kan nog vara så. Jag hade nog varit likadan. Hade Gabriel blivit en tjej så... Ja.... Jag tror hans teori stämmer!


1 kommentar:

  1. Klokt av Emma att vänta vid julsakerna där kan man hitta lite fina skatter som man absolut måste äga så här i dessa tider.... Fråga mig jag vet behovet av nya julsaker :)
    Men teorin om julmust botar nacke ...Hmmm, ta inte upp den med någon då kan de lätt tro att du börjar bli lite tokig.
    Ha en toppen dag! Kram Aase

    SvaraRadera