fredag 18 november 2011

Gabriel till sjukgymnast!

Emma lärt sig använda internetbanken allt flitigare.. Det är nog den sämsta affären någonsin för vår ekonomi. Men vi få se ikväll efter Ullaredsbesöket. :)

Det är en himla röra med barnmat. Eller snarare en djungel i det stora utbud som finns. Är glad att vi allt mer gått över till att ge Gabriel samma mat som vi äter. Men hur som, finns en rätt som heter "Favoritgryta kalkon" - en stor varning för sen! Den både luktar och smakar räva. Vem kom på den skiten??? Och vem tycker att det är lämpligt för barn? Ett riktigt bottennapp!

Carpe diem... Så jäkla trött på det uttrycket. Uttjatat och snudd på ouppnåeligt för småbarnsföräldrar som jobbar. Fånga dagen... Inte lätt när det händer nya saker varje dag och man inte träffar sitt barn tillräckligt mycket. Får se hur jag känner när jag är pappaledig till våren!

Idag ska Emma på kosläpp i Ullared. Hoppas dock att emma "fångar dagen" så jag slipper åka dit. Igen.

Jag förstår tanken men det där uttrycket och dess innebörd. Men jag tycker det används i tid och otid vilket i mina ögon gör att det tappar sin "trovärdighet". Därför tycker jag inte om det. Dags att jobba fram nåt nytt. Nåt som sitter bättre på tungspetsen!

Jag o G ska ha grabbkväll... Fullt ös - Bamse/alfons - mat - sova. I hope. Galen dag... Men oberäknelig. Vill inte fånga dagen - jag vill äga den!

Idag dimper det så efterlängtade barnbidraget ner. Skönt! Har räddat oss några gånger! Men det är samtidigt rätt så meningslöst. Emma ska ju till... Ja ni vet.

Där rök den tusingen. :)

Ska ta med Gabriel till en sjukgymnast idag. Jag kallar det själv för en egen tiomånaders kontroll. Hur ligger han till?? När kan vi börja jaga proffsklubbskontrakt?

Eller så är det en vän vi ska till som ska visa upp sin mottagning.

Hårfin skillnad.

Men oavsett ska det bli mycket trevligt!

P.S Gabriel har upptäckt diskmaskinen. Den både låter, vibrerar och man kan stå emot den. Snacka om att vi slängt pengarna i sjön med alla andra leksaker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar