måndag 21 november 2011

Gabriels första gula kort samt Emmas grymmehelg!

Var på Ica i helgen. Kikade lite Julsaker. Kändes konstigt. Det är väääldigt tidigt fortfarande. Gabriel tyckte dock att det var spännande med alla ljus och färger. Men att testa tomteluva var inte helt ok (se bild). Ett lagom nöjt leende.

Det lustigaste var Emmas show när vi kom till kassan.

Emma skulle betala, så jag och Gabriel gick förbi kassan för att vänta. Det var inte mycket folk, Emma hade bara en person framför sig. Fast likväl så blev en tant, en gubbe, ett par och en ung kille klara före Emma i den kassan. Vad gjorde Emma?

Hon skulle välja bilaga.

Väl vid kassan ropade Emma: "ska vi ha två kassar??" Svaret hon fick? "Det räcker", av hon som sitter i kassan samt en förundrad blick. Finns två alternativ här: 1. Hon tyckte Emma var så högljudd. 2. Hon trodde att Emma hojtade på henne. Tough choice!

Nej. Emma har inte beslutssvårigheter.

På tal om att julpynta. Jag behöver inte en ängel i min julgran, jag har redan en i himlen som vakar över mig...

Let's continue Emmas Show! Emma satte en adventsstjärna i fönstret igår. Hon skulle jämföra med den gamla lampan. Emma var inte riktigt i mood, och lampan fungerade inte. Jag gick därifrån. Emma "low-on-sugar" är lagom trevlig att umgås med. Hon bytte glödlampa men den fungerade fortfarande inte.

Vi skulle åka till familjen L (skriver fortfarande inte ut namn innan jag vet om det är ok). Besöket där var himla trevligt! Det blev ett varmt välkomnande och Gabriel kunde bröta loss med deras härliga son! Han är något äldre så han kunde visa vår lillfis både det ena och det andra. Det var väldigt himla trevligt att vara där och det var väldigt kul att träffa familjen L. Även om handbollen ligger mig nära och varmt om hjärtat så var det skönt att få lite input och social stimulans från lite annat håll! Allt kändes så naturligt när vi var där, inte konstlat eller olustigt. Sen är set väldigt skönt när man är i samma fas i livet. Det är en härlig familj med mycket omtanke och värme! Så ja, vi får väl hoppas att det inte blir några fem år till nästa gång. He he... Det har jag svårt att se.

...jo och så var det ju det med lampan. När vi kom hem så njöt emma av ljuset från adventsstjärnan men frågade om vi skulle ha kvar lampan. Varför då? Undrade jag, den är ju trasig. Nej det är den inte, fick jag till svar. Inte?? Sa jag.

Nej, jag hade inte satt i sladden...

Det var ju en riktig David-tabbe! Underbart att se att min superkvinna också kan vara mänsklig... :)

Gabriel fick för övrigt sitt första gula kort i helgen, tack för det M! Hans satt och begrundade det en stund... Sen käkade han upp det. Äh, jag kommer att få fler. Tänkte han nog... Ge mig ett rött direkt. Han kommer bli en hårding på plan... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar