onsdag 2 november 2011

Kärringaflöset och Kalla fakta!

Jag och Emma lyxade till det härom dagen. Vi åt thai... Vi var olika nöjda, kan man väl säga. Emma tyckte att hennes mat var (citat) "Så jäkla tråkigt stark". Det brände i munnen på henne. Jag tror henne. Emma brukar aldrig gnälla över stark mat annars. Så det var nog rätt vasst.

Min mat? Den var eller säg sådär beige ut... Tråkig. Smaklös. Intetsägande.

Precis som jag vill! Perfekt! Erbjöd Emma att smaka men nej. Det är ingen ide sa hon, det bara fräter i munnen. Det gjorde inte mina äggnudlar m kyckling. Den var sammetslen.

Jag tyckte det var skitvarmt i huset igår. Motorn till vår fjärrvärme har pajjat så skiten har gått helt bananas! Emma tyckte det var normal varmt. Jag svettades och ville öppna för att få ib lite kall luft. Jag har nog drabbats av "kärringaflöset". Så mycket kärring är jag... Inget snack om vem som är kvinnan i huset.

Kalla fakta ska ikväll visa ett program där säkerheten på förskolor ska vara i fokus. Det är ju intressant för egen del av flera anledningar. Dels för att man själv jobbar inom liknande verksamhet men mest för att Gabriel dag för dag närmar sig inskolning.

Har känslan av att det är rätt många som kommer sitta bänkade. Tror debatten efteråt kan bli rätt vass...

På tal om säkerhet. Vi får nog snart barnsäkra precis allt i huset.
Lillfisen går helt lös i huset! Kryper, ålar, försöker gå, lever rövare... Ta det lilla lugna en kort stund? Nope! Då kan man ju missa att vara lite närmare att kunna gå!

Känns som min pappaledighet i Mars kommer bli en rätt aktiv historia! Milt sagt... Men han ska få bröta loss ordentligt, så han coolar ner sig tills dess att OS startar. Då är det mycket avslappningsövningar som gäller...

Så jobbar jag. :)

Eller är jag mammaledig? Med tanke på vem som är mest kärringen här i huset...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar