tisdag 8 november 2011

Pissetofflor it is!

Ja, det verkar inte bättre än att jag får ge med mig om att "pissetofflor" är ett etablerat begrepp för den pryl som jag väljer att endast kallar för tofflor. Hanna Petrini, min gamla lagkamrat från Skövde HF, har nu lämnat sin åsikt i frågan och det tycks onekligen finnas några fler från slätta än David som använder detta uttryck. Såhär skrev Hanna:
"Pissetofflor är ett vedertaget begrepp även i Skara. Rickard upplyste mig också om att pissetofflor används av alla som arbetar på båtar oavsett vilket landskap de kommer ifrån. Filipinerna kan jag inte svara för dock, men vem vet pissetofflor kanske blir det nya smörgåsbord? Å vi (alltså Rickard å jag) är ganska övertygade om att det är ett gammalt uttryck från tiden med utedass. Man behövde nåt på fötterna som var lätt att ta på när man skulle slå en drill. Alltså pissetofflor! Hoppas svaret är någorlunda korrekt (jag har ju fått saker bakom foten förr liksom) och att ni fortsätter leva livet!"
Massa kramar/ Hanna Petrini med familj
Så jag får la helt enkelt ge med mig och ge David rätt i denna diskussion oss emellan, även om jag inte känner mig helt sugen på att nu tvingas bita i det sura äpplet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar