måndag 14 november 2011

Steve Jobs hade applåderat!

Det har varit full fart i helgen! Fredagen hade jag och Gabriel en grabbkväll då Emma var ute och flängde. Det följdes upp av att väckarklockan ringde 04.45 på lördagen eftersom jag skulle till Tidaholm på distriktslagsläger. Så det var tidigt, en bra bit att åka, ett bra läger, en bra bit att åka, soffan, sova. Sen kom söndagen. Fädernas dag.

Emma och Gabriel hade redan på förhand gett mig en present. En riktig kudde. Sen dess har jag sovit bra mycket bättre!

En riktig kudde? Ja. Den jag hade innan var... En dyr dunkudde. Problemet var att den försvann bär man la huvudet på den. Snacka om lövtunn kudde! Eller så hade jag för tjock skalle.

Bär nog för mycket kunskap.

Och ödmjukhet. :)

Dagen avrundades med god mat och en film. Vad gjorde jag för dig på mors dag frågade jag...

Inget.

Mmmm.... Ops. Snacka om att behöva leverera nästa gång. Måste bara skriva upp när det är!

Helgen är nu hur som passé. Ny vecka rullar igång. Imorgon stundar en ny tuff fight på badmintonbanan... Dags att värma upp högersläggan, plocka fram mitt thailänska fotarbete och min persiska finess... Sen ser jag inte hur det skulle kunna bli annat än en halviransk victoria imorgon??!!

Farsan ringde igår. Han var i en lampaffär och hade hittat ett par små fönsterlampor han ansåg skulle passa bra hos oss.

Den ena är lite längre än den andra. Vilken ska ni ha?

Eh....

Hur långa är dem då? Någonstans mellan 10-15 cm är den långa och den korta 5-10 cm. Det är ju rätt stor skillnad, 5 cm....

Vänta lite sa han.

Synd att Steve Jobs gått bort, annars hade han blivit imponerad!

Den ena är 1,5 iPhone lång, den andra ca 70% av en iPhone...

Underbart! Emma fick hämta sin mobil och visa i fönstret. Klappat och klart. Ett nytt användningsområde är uppfunnet! Patent!!

Tycker att det var en innovativ lösning! Helt suveränt! Allt blev glasklart för oss på andra sidan luren!

Gabriel har haft ett par bra nätter. Vilket man själv känner av. Sömnen varit bra och det är ett bra tecken!

Han har även han slagit sig i lagom dos... I lördags fick han bröta loss ordentligt när hans farmor, farfar, gammelmoster och gammelmorfar var på besök. Lillfisen älskar att få vara med människor. Särskilt när han är i centrum. Då är livet som bäst!

Off to work!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar