fredag 4 november 2011

Gråt inte, snöälskare...

På väg hem igår så hörde jag en (o)intressant debatt på radion. Den handlade om alla klistermärken som visar att en frukt är ex kravmärkt, av vilken sort den är eller annan onödig info. Hur miljövänligt det är och varför de finns. I jakt på rätt svar så var det bästa svaret att det är för de som sitter i kassan... Så de ser skillnad. Bra där.

Vad heter den manliga varianten på kassörska?

Ikväll ska vi vara jättesvenssons och äta tacos. Undra när det hade sin jätteboom? Tacos alltså. När det kom till Sverige och när det lagstiftades att det skulle ätas på fredagar i vartannat hem...

Men fruktansvärt gott och smidigt.

Fruktansvärt gott, fruktansvärt bra... Finns säkert nåt ord för det, men så ofta man skriver ett ord med negativ klang tillsammans med ett positivt. Eller inte man kanske, men jag.

Vad kommer härnäst i livet? Kanske nämnt det tidigare men... Vad kommer? Nu när jag är gift, har hus, barn, utbildning, jobb... Ska jag jobba 34år nu i ren slentrian i livet? Kan väl inte vara möjligt?? Skönt att jag bara har 68 terminer kvar i skolan tills jag stämplar ut.

Fast å andra sidan, när jag är så gammal så har vän pensionsåldern höjts till skyarna!

9 december slår jag på julkänslan. Eller en antydan till iaf. Då är det julbord. Från 1 december ska jag således fasta.

Ledsen att behövs göra alla snöälskare ledsna. Här kommer lite fakta: eftersom Emma köpte en pulka OM det kommer snö tidigt, så lär det inte göra det. No way! Ni som älskar det ska vara glada om det kommer alls!

För egen del får det gärna komma den 23:e och försvinna den 25:e.

Ska iof inte säga att min fakta är 100% pålitlig. Jag byter däck imorgon!

Gabriel är i en underbar ålder. Det händer nya saker heeeela tiden! Kommer underbara bilder och meddelanden under dagen från "frugan". Väntar bara på att Emma ska lyckas fånga den stora vänstersläggan på bild/film...

Until then....

På bild 1 inspekteras gubbarna som fixade fjärrvärmen. På bild två så har han precis lyckats brotta ner en björn och en "pappagoja"... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar